خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران اعلام کرد:

واردات کود انسانی به کشور صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۲۹

گمرک ایران اعلام کرد: واردات کالایی تحت عنوان کود انسانی به کشور، صحت ندارد .

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران ؛ سیستم طبقه بندی بین المللی کالایی (HS) اساسا کالایی تحت عنوان کود انسانی در ردیف های تعرفه ای طبقه بندی کالایی وجود ندارد و در جداول تعرفه‌ای کتاب مقررات صادرات و واردات کشورمان نیز کالایی با عنوان کود انسانی مذکور نیست .

بنابراین گزارش؛ با رعایت یادداشت های فصل 31 و مستثنیات موضوع بند یک آن ، کودها حسب مورد ذیل ردیف مربوط به خود در یکی از شماره های همان فصل قابل طبقه بندی بوده و ورود آنها مستلزم اخذ مجوزهای لازم می باشد که در جداول تعرفه ای مقررات صادرات و واردات کشورمان هم در همان فصل شرح انواع کودها مذکور است و در صورت واردات انواع کود طبق شرح تعرفه ای مذکور تحت عنوان انواع کود طبقه بندی و مجوز واردات از سوی سازمان توسعه تجارت صادر می شود .

گمرک ایران در خصوص موضوع واردات کالایی تحت عنوان " گل و لای فاضلاب " در ردیف تعرفه ای 38252000 توضیحات بیشتری داد و اعلام کرد : در سال 1395 کالایی تحت عنوان گل و لای فاضلاب با مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از  ترکیه وارد کشور شده که این کالا پس از اخذ مجوز های قانونی از جمله مجوز سازمان محیط زیست از سوی یک شرکت دانش بنیان به گمرک اظهار و پس از پرداخت کلیه وجوه متعلقه و تشریفات قانونی از گمرک ترخیص شده است .

مشخصات کامل این کالا بیوماس سلولزی جهت استفاده در تصفیه خانه های مدرن بوده و به وسیله ایزوتانکهای مخصوص واگنی حمل و وارد شده است. بر اساس اسناد تجاری موجود ، این مواد کاربردهای تصفیه خانه ای مربوط به دانش فنی فرآوری پس آب ها را دارد .

این گزارش می افزاید ؛ گمرک ایران همزمان با الکترونیکی شدن و پیاده سازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و در چارچوب احترام به حقوق شهروندی ، جزئیات آمار تجارت خارجی کشور را جهت دسترسی آسان و آزاد بر روی پورتال گمرک به آدرس www.irica.ir بدون هیچ گونه محدودیتی قرار داده است . با این امکان شرح هر ردیف تعرفه ای مشمول چند کالا بوده و تفسیر ردیف تعرفه ای کالایی می بایست مطابق با شرح تعرفه ای مقررات صادرات و واردات صورت پذیرد که در مواقعی برخی افراد و رسانه ها به شرح یک کالا یا بخشی از شرح تعرفه استناد و واردات را تحلیل می کنند .

گمرک ایران تصریح کرده است ؛ با توجه به اینکه شرح جزئیات کامل هر نوع کالای وارداتی یا صادراتی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی درج و در بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور به تفکیک نوع مجوز و دیگر مشخصات ثبت می‌گردد ، گمرک ایران آمادگی دارد در صورت ارائه مستندات در خصوص هر گونه ادعایی جزئیات و مجوزهای واردات را به طور روشن و شفاف با هدف تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها و یا نهادهای نظارتی قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز