خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر نیرو انجام شد؛

ابلاغ نظام‌نامه بازنگری شده استانداردهای صنعت برق

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۲۴

نظام‌نامه بازنگری شده استانداردهای صنعت برق کشور، از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، با توجه به تغییر ساختار در صنعت برق کشور، به منظور مدیریت یک‌پارچه استانداردهای مورد نیاز این صنعت، ‌نظام‌نامه بازنگری شده استانداردهای صنعت برق تدوین و از سوی وزیر نیرو ابلاغ شده است.

پیش از این دفتر استانداردهای فنی مهندسی اجتماعی و زیست محیطی وظیفه این امر را بر عهده داشت که با تغییر ساختار، این امر با مشکلاتی مواجه شده بود. از ویژگی‌های نظام‌نامه بازنگری شده استانداردهای صنعت برق می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ساختار؛ دفاتر حوزه ستادی شامل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق و همچنین دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق به عنوان ارکان ستادی وزارت نیرو بوده و زیر مجموعه این ساختار کمیته‌های تصویب و کارشناسی بودند که وظیفه بررسی استانداردها و تاثیر آنها را به عهده دارند تشکیل می‌شود. استانداردهای مورد نیاز با توجه به نیازهای شرکت‌های مادر تخصصی و همچنین ساتبا به دبیرخانه که در پژوهشگاه نیرو مستقر می‌باشد ارسال می‌گردد و در چرخه گردش کار قرار می‌گیرد.

در این نظام‌نامه مراحل انتخاب، تدوین، بازنگری، الحاقیه، نیازسنجی، تدوین استاندارد و نظارت عالیه بر آن پیشنهاد شده و دارای ساختار یکپارچه است. همچنین استانداردهای مورد نیاز صنعت برق شامل استانداردهای بخش تولید، انتقال، توزیع و همچنین برخی استانداردهای مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر می باشد.

از طرفی مراکز آموزشی وزارت نیرو اقدامات مرتبط با برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی مرتبط با استانداردها را بر عهده خواهند داشت و تمامی استانداردها بعد از طی مراحل فرآیند تصویب، از طریق معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

نظام‌نامه بازنگری شده استانداردهای صنعت برق در تاریخ ۲۶ اسفندماه جاری از سوی وزیر نیرو به تمامی معاونت‌ها و دفاتر مستقل حوزه ستادی وزارت‌نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی، ساتبا و شرکت‌های تابعه، وابسته و مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو ابلاغ شده و از همان تاریخ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز