خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

بازرسی‌های انجام شده در 3 ماهه ابتدایی امسال افزایش 55 درصدی داشت/ مبارزه با قاچاق کالا باید در حد مبارزه با مواد مخدر باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۱۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش 55 درصدی بازرسی‌های انجام شده در 3 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود نوابی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این مطلب، افزود: در 3 ماهه اول امسال 90 هزار بازرسی انجام و 2 هزار و 400 پرونده به ارزش 15 میلیارد تومان تشکیل شد.

وی با اشاره به آمار بازرسیها در سال گذشته، تصریح کرد: پارسال حدود 33 هزار مورد بازرسی به انجام رسید و 133 هزار گشت مشترک داشتیم که 11 هزار پرونده تشکیل شد و ارزش پرونده‌ها 59 میلیارد تومان بود.

نوابی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی را بازوی توانمند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بازرسی‌ها دانست و گفت: 3 هزار بازرس به صورت مستقیم در کشور همکاری می‌کنند و در برخوردهای بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون هیچ گونه مورد تنش داری دیده نشده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سطح تعاملات این سازمان با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را قابل توجه توصیف کرد و در ادامه افزود: این تفاهم نامه که در واقع یک حمایت نامه از کالای ایرانی محسوب می شود در جهت ارتقای سطح تعاملات سازمان با ستاد به امضا می‌رسد.

نوابی با بیان این موضوع که سطح مبارزه با قاچاق کالا باید در حد مبارزه با مواد مخدر باشد، اضافه کرد: اگر به موضوع قاچاق در مرحله قبل از ورود کالا به مرز توجه شود، در داخل کشور مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی با تأکید بر ضرورت سامانه شناسه کالا و کدرهگیری گفت: عملیاتی شدن بخش رهگیری کالا بسیار حایز اهمیت است و الزام شدن لینک خدمات پس از فروش برای کالاها نیز برای سلامت کار بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

همگرایی و همفکری همه دستگاه‌ها و استقرار نگاه سیستماتیک برای مبارزه با قاچاق

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز امضای این تفاهم نامه دو جانبه را تلاشی مضاعف در عرصه مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نقش و جایگاه بی‌نظیری در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد و ارزش کار این سازمان را جامعه امروز نیاز دارد.

علی مؤیدی خرم‌آبادی با اشاره به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: مقام معظم رهبری بخشی از نام و عنوان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را به عنوان شعار سال انتخاب کرد که نشانگر اهمیت و حساسیت موضوع کار این سازمان و فرصتی برای خدمت است.

وی با تأکید بر هم افزایی همه دستگاه‌های ذیربط در موضوع قاچاق، تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تمام توان دستگاه‌های عضو این ستاد را در راستای حمایت از کالای ایرانی همراه می‌کند و همگرایی، همفکری، همراهی و دلسوزی راه عبور از وضعیت موجود است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان گفت: برای برون رفت از وضعیت موجود به استقرار نگاه سیستماتیک نیازمندیم که راه‌اندازی سامانه‌ها در همین راستا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز