خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر:

توانمندسازی نیروی انسانی در بوشهر متناسب با ظرفیت صنعتی است

کد خبر : ۱۶۵۷۱۱

توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای به آموزش و پرورش آن منطقه بستگی دارد چراکه به همان میزان سرمایه‌گذاری به ظرفیت نیروی انسانی افزوده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم صنعتی در بخش‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی است که برای توانمند سازی نیروهای متخصص استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سعید زرین‌فر در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر با تبریک هفته معلم نقش و جایگاه معلم در جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای به آموزش و پرورش آن منطقه بستگی دارد چراکه به‌‌ همان میزان سرمایه‌گذاری به ظرفیت نیروی انسانی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته معلم فرصتی برای بررسی راهکارهای لازم برای پیشرفت و دست یابی به خواسته‌ها است تصریح کرد: باید با استفاد از فرصت هفته معلم برای برطرف کردن بخشی از مشکلات فرهنگیان اقدام کنیم.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه‌شان و منزلت معلم باید درراس امور باشد، افزود: هرکسی عاشقانه درمسیرتعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش دارد شایسته تکریم فراوان است و دست اورا باید بوسید.

زرین‌فر با اشاره به اینکه‌شان و جایگاه معلم در جامعه اسلامی برگرفته از قرآن است گفت: مقام معلم مقامی مقدس و با شغل و رسالت انبیاست برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه معلمان الگوهای جامعه هستند افزود: معلمان الگوهای جامعه هستند و خود معلمان به الگوهایی نیاز دارند که نخستین الگوی آنان خداوند بزرگ است.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه معلمان در توسعه استان نقش مهم و بی‌بدیلی دارند گفت: استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران در استان بوشهر قرار دارد که باید بخش عمده‌ای از نیروهای متخصص آن از استان بوشهر تامین شود.

زرین‌فر با تاکید بر توانمند سازی نیروهای بومی استان بوشهر تاکید کرد: برای توانمند سازی نیروهای متخصص استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌های صنعتی استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: در هر جا که نیاز به توسعه وجود داشته باشد باید بودجه لازم فراهم باشد و بدون شک آموزش و پرورش نیز از این قاعد مستثنی نیست.

اصغر حصیری نیز با مهم بودن دانستن جایگاه معلم ادامه داد: در جامعه انسانی امر مهم تعلیم و تربیت بر عهده معلم گذاشته شده است و این موضوع نقش آن‌ها در جامعه امروزی پر رنگ جلوه می‌دهد.
وی تصریح کرد: هر تحول و تغییر اساسی در جامعه بار اصلی آن به دوش معلم است و موتور و محرک این تحولات دانش آموزانی هستند که توسط معلمان تعلیم و تربیت می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: مسئولان کشور باید زیرساخت‌های آموزشی لازم را فراهم کنند تا فعالان این عرصه با تعلیم و تریبت ادامه دهنده شهیدان والا مقام شوند.

حصیری بیان داشت: طراحی سیستم انگیزشی برای معلم و دانش آموزان می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزش ایجاد کند و انگیزش در معلم نیز زمانی ایجاد خواهد شد که این قشر در جامعه دارای عزت باشد.

وی نقش اولیا دانش آموزان را برای معلمان مهم دانست و گفت: پیوند عالمانه دانش آموز، اولیا و معلم نیز می‌تواند زمینه بهتر شدن آموزش را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: در هر جا که نیاز به توسعه وجود داشته باشد باید بودجه لازم فراهم باشد و بدون شک آموزش و پرورش نیز از این قاعد مستثنی نیست.

وی ادامه داد: پایش و ارزیابی عملکرد مدیران، مشارکت معلمان در مدیریت آموزشی همراه با مشارکت دانش آموزان و اولیا آن‌ها نقش مهمی در توسعه مراکز آموزشی دارند.

حصیری با مهم برشمردن نقش خیرین مدرسه ساز، اضافه کرد: ایفای نقش خیرین مدرسه‌ساز درمدیریت مراکز آموزشی که شهرستان دشتستان صورت گرفته، تجربه موفق را به جای نهاده است که می‌توان از آن الگو برداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز