خبرگزاری کار ایران

در همایش روز جهانی گردشگری در قم مطرح شد؛

تأکید استاندار قم بر فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۰۶

گردشگری دروازه‌ای برای انتقال و صدور فرهنگ‌هاست

استاندار قم، با بیان این که همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان موظف به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری هستند، گفت: انتقال فرهنگ، تاریخ غنی استان و صدور انقلاب از طریق توسعه صنعت گردشگری میسر می‌شود.

به گزارش ایلنا از قم،  سید محمد آقامیری  در آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در قم که با حضور استاندار قم و برخی از فعالان صنعت گردشگری این استان، در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: هر چه بتوانیم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را افزایش دهیم، شاهد نتایج مثبت اقتصادی و فرهنگی خواهیم بود.

وی با بیان این که انتقال «فرهنگ»، مهم‌ترین مسأله‌ای است که از طریق گردشگری رخ می‌دهد، اظهار داشت: کشورها با رونق صنعت گردشگری به‌ دنبال این هستند که پیام و فرهنگ خود را به جهانیان صادر کنند.

وی تاکید کرد: همه ما باید در نظر داشته باشیم که مکتب دینی‌مان، فرهنگ و تاریخ غنی ایران را، از طریق صنعت گردشگری به جهانیان منتقل کنیم.  

استاندار قم گفت: متولیان صنعت گردشگری در نظر داشته باشند، قم به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، باید اِلمان‌هایی متناسب با فرهنگ قم، در ورودی شهر نصب شود؛ متأسفانه در حال حاضر هنگامی که مسافر وارد استان می‌شود، جز تبلیغات تجاری، نماد دیگری را مشاهده نمی‌کند. 

وی با بیان این که برای توسعه گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی هستیم، گفت: «گردشگری کشاورزی» نکته‌ای است که در دنیا مطرح شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، بدین جهت در استان قم نیز متناسب با این نوع گردشگری اقدام‌هایی انجام شود. 

وی بیان کرد: مدیریت جدید استان، نگاه مثبت و موافقی نسبت به توسعه گردشگری دارد و به ‌دنبال این هستیم، این صنعت مهم را در استان گسترش دهیم. 

 آقامیری اظهار داشت: برای توسعه گردشگری در حوزه‌های گوناگون از اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم تقاضا داریم، اهتمام جدی در توسعه گردشگری داشته باشد و برنامه‌های متناسب با فرهنگ قم را ارائه دهد. 

وی گفت: همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان موظف هستند، زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری را فراهم کنند و در این راستا تمام ظرفیت‌های خود را بسیج کنند. در توسعه گردشگری تنها از اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توقع نداریم؛ بلکه باید همه دستگاه‌ها به کمک این اداره کل بیایند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود، درباره وضعیت ورودی‌های شهر قم گفت: در جلسه‌ای که با سازمان راهداری کشور داشتیم، اعتبار مناسبی برای ورودی‌های شهر قم در نظر گرفته شد و اتفاق‌های خوبی در راه است. 

 آقامیری همچنین گفت: در استان قم ۲۵۰ هزار نفر اتباع خارجی داریم، از این‌رو اگر در گردشگری توسعه و نمادهای مذهبی و فرهنگی کار کنیم، از طریق اتباع خارجی که در شهر ما هستند، به راحتی می‌توانیم فرهنگ و انقلاب خود را به جهان معرفی کنیم.

وی با بیان این که گردشگری در نگاه تفریح و تفرج پنجره کوچکی است، اظهار داشت: گردشگری در حقیقت دروازه‌ای برای انتقال و صدور فرهنگ‌هاست و باید با آن، فرهنگ را به کشورهای دیگر منتقل کنیم. 

وی افزود: در حوزه گردشگری زیارتی و مذهبی کم کار شده است، در حالی که جای تبادل افکار مذهبی در قم است و با وجود اتباعی که از ۱۲۰ کشور در قم وجود دارند، بهترین فرصت است که آن‌ها از طریق توجه به صنعت گردشگری، فرهنگ و مذهب ما را گسترش دهند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: به شخصه طرفدار صنعت گردشگری هستم و آمادگی هر گونه حمایتی از صنعت گردشگری را داریم، تا مردم بتوانند از اقدام‌های گردشگری منتفع شوند.

وی گفت: معرفی صنایع دستی ما به دنیا بسیار مهم است و در جهان برای این صنایع ارزش بسیاری قائل هستند؛ زیرا هنرمند تمام روح خود را در کالای صنایع دستی می‌دمد و تمام وجود خود را در آن کالا خلاصه کرده است.

آقامیری بیان کرد: در گردشگری آن چیزی که باید باشیم، نیستیم و باید صنعت گردشگری خود را متناسب با استان قم داشته باشیم، این در حالی است که سرانه بوستان‌ها و مراکز تفرجگاهی برای مردم را اندک می‌بینیم و دراین حوزه کار زیادی نکرده‌ایم و باید زیرساخت ها با همکاری همه دستگاه‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز