خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار قم خبر داد؛

افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)/ ۴راه بازار ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۹۶۷

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سال ۱۴۰۲ افزایش جای پارک برای موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم بود که این روند ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از قم، رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگویی، با اشاره به حجم قابل‌توجه وجود موتورسیکلت در شهر قم اظهار کرد: قم یک از شهرهای کشور است که بیشترین حجم عبور و مرور موتورسیکلت را داشته و با توجه به این موضوع ترافیک و حوادث ناشی از این تردد این وسیله نقلیه نیز در آن بیشتر است.

وی در خصوص ساماندهی این وضعیت در شهر ابراز کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ و در مناطقی مثل چهارراه بازار شرایط خوبی از نظر پارک موتورسیکلت نداشتیم، برای این منظور یک پارکینگ موتورسیکلت در طبقه منفی سه پارکینگ زائر ایجاد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: شرایطی فراهم شد تا موتورسواران از مسیر دسترسی کوچه وحدت به سمت پارکینگ زائر رفته در این پارکینگ پارک کنند تا هم امنیت وسیله نقلیه حفظ شود و هم وضعیت معابر اطراف حرم به دلیل پارک موتورسیکلت دچار آشفتگی نباشد که استقبال خوبی از این طرح شد.

خانه‌زاد یزدی اظهار کرد: محدوده چهارراه بازار نیاز به یک سری تغییرات دارد که در جلسه اخیر با حضور پلیس و ارکان مختلف شهرداری قرار شد یک سری اصلاحات ترافیکی انجام شود و از این شرایط آشفته خارج بشویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید ساماندهی شوند، وضعیت پارک موتورسیکلت است افزود: به‌طورکلی توصیه ما به شهروندان این است که موتورسیکلت و وسایل نقلیه را در پارکینگ‌هایی که مشخص می‌شود قرار دهند تا از جهت امنیت نیز خاطرشان آسوده باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه مسئله موتورسیکلت در شهر قم موضوع یک پژوهش جامع برای چاره‌اندیشی‌های ترافیکی است گفت: شهر قم در بحث موتورسیکلت‌ها یک شرایط خاصی در کشور دارد و اینکه بتوانیم سطح تصادفات موتورها را کاهش دهیم برای ما مهم است؛ برای این منظور مشاوری را به همکاری دعوت کردیم که در حال تهیه طرح جامع برای این مسئله است.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز