خبرگزاری کار ایران

۵ اردیبهشت ماه سال جاری؛

همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی» در قم برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۶۹۹

همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی» به میزبانی شهر قم و به همت شرکت دنیای فناوری آراد با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و کشاوری استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، میثم غلامحسینی دبیر همایش و قائم مقام شرکت دنیای فن آوری آراد در نشست خبری همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی» که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، به خبرنگاران، گفت: این همایش در روز ۵ اردیبهشت، با حضور صاحب نظران و جامعه علمی و دانشگاهی و به میزبانی شهر قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که زمان دقیق همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی» چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت: ۱۵ تا ۱۹ است، گفت: محل برگزاری این همایش، سالن همایش های شیخ مفید دانشگاه دولتی قم است.

همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی» در قم برگزار می‌شود

دبیر همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی»، گفت: سرفصل همایش معرفی نسل جدید هوش مصنوعی کاربرد ابزار‌های موجود هوش مصنوعی در صنایع آینده‌ی هوش مصنوعی باز آفرینی بنگاه‌های اقتصادی و صنایع با استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود.

غلامحسینی افزود: سخنرانان همایش: دکتر روح الله رحمانی مدیر سابق شرکت مایکروسافت، مدیر سابق شرکت آمازون و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، بنیان گذار دیجی نکست دکتر علی صابونچی دکترای مهندسی سیستم‌ها، مدیر نوآوری و کسب و کار‌های جدید ایرانسل خواهند بود.

وی در پایان گفت: علاقمندان به شرکت در همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی»، جهت ثبت نام و اطلاع بیشتر به وبسایت شرکت دنیای فن آوری آراد به آدرس https://aradcloud.com/  مراجعه نمایید.

*از ظرفیت هوش مصنوعی برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده شود

مهدی ایلانلو معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم در این نشست خبری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بخش تولید استان با آن مواجه شده، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز است که در همین رابطه می‌توان از ظرفیت هوش مصنوعی به نحو احسن استفاده کرد.

وی توضیح داد: بهره‌گیری از هوش مصنوعی به معنای استفاده نکردن از نیروی انسانی نیست، بلکه صاحبان صنایع می‌توانند از این ظرفیت به منظور جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز خود استفاده کنند، بنابراین همواره فرصت اشتغال برای افراد جویای کار در بخش صنعت قم حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در شرکت شهرک‌های صنعتی قم، برای استفاده هرچه بیشتر از هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی برنامه داریم و تلاش خواهیم کرد این ظرفیت را به عنوان راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌ها و ارتقا بهره‌وری میان صنعتگران استان ترویج کنیم و با ارائه الگوهای موفق در این بخش، فعالان اقتصادی را به استفاده از هوش مصنوعی ترغیب کنیم.

همایش «بازآفرینی صنایع با هوش مصنوعی» در قم برگزار می‌شود

*اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در صنایع، بسیار واضح است

همچنین در این نشست مهدی اسماعیلی پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی گفت: وقتی مفاهیمی همچون یادگیری، استدلال و منطق را به ماشین تزریق می‌کنیم می‌گویم آن دارای هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی چیزی فراتر از داده‌هاست و ما با استفاده از هوش مصنوعی چیزی را از رایانه می‌خواهیم که قبل از آن به کارگیری نشده، در هوش مصنوعی ما با رایانه یاد می‌دهیم که یاد بگیرد.

وی با اشاره به این که برای موفقیت در زمینه هوش مصنوعی، داشتن داده‌های مورد نیاز، آن هم داده‌های با کیفیت و گسترده، بسیار اهمیت دارد، افزود: در ایران، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های خصوصی بزرگ در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقا بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، ورود جدی پیدا کردند.

وی ادامه داد: اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی موضوعی بسیار واضح است چرا که با استفاده از این ظرفیت، کارها و برنامه‌ها از زاویه‌ای بهتر و با سرعت بیشتر انجام می‌شود و حتی در صورت داشتن داده‌های مورد نیاز، قابلیت پیش‌بینی مشکلات و رفع آن‌ها قبل از ایجاد هزینه نیز ممکن می‌شود.

*اتاق بازرگانی قم گفتمان سازی برای استفاده از هوش مصنوعی را  دنبال می کند

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی قم در زمینه آموزش فناوری‌های روز و ظرفیت‌های جدید به صاحبان کسب‌وکارها در استان برنامه‌های مدون و مستمری را دنبال می‌کند، در همین رابطه گفتمان‌سازی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی قم در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد.

علی مسبح با اشاره به مزایای به‌کارگیری هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی استان، افزود:‌ استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در تمامی بخش‌های تولیدی از مرحله استخدام نیرو گرفته تا ارائه محصول نهایی به مشتریان به صنعتگران استان کمک کند و موجب موفقیت آنان در رسیدن به درآمد بیشتر باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی استان با قابلیت‌های هوش مصنوعی در حوزه تولید، اتاق بازرگانی قم و شرکت دنیای فناوری آراد، همایش ملی« بازآفرینی صنایع برپایه هوش مصنوعی» را روز پنجم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در دانشگاه قم برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز