خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان مربوطه

شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق تشکیل جلسه داد

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۲۸۹

ششمین نشست شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم اشراق برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، در این جلسه در خصوص برگزاری سومین دوره جشنواره، آسیب‌شناسی دوره پیشین، چگونگی برگزاری سومین دوره و همچنین برنامه هایی که باید تا زمان اختتامیه انجام شود تصمیمات کلی اتخاذ گردید.

این نشست با حضور محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری، حجت اسلام و المسلمین سید مجید پور طباطبایی، حجت الاسلام حسین نطنزی، مسعود معینی پور  مهدی بنکدار دبیر جشنواره و محمد شکیبا دل دبیر اجرایی جشنواره برگزار شد و در این جلسه در خصوص برگزاری سومین دوره جشنواره، آسیب‌شناسی دوره پیشین، چگونگی برگزاری سومین دوره و همچنین برنامه هایی که باید تا زمان اختتامیه انجام شود تصمیمات کلی اتخاذ گردید.

بر اساس این گزارش، حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم اشراق با اشاره به برگزاری موفق دو دوره گذشته جشنواره فیلم اشراق عنوان کرد که استفاده از تجربه برگزاری جشنواره در سال های گذشته می تواند در ارتقای کمی و کیفی جشنواره بیفزاید.

وی عنوان کرد: با توجه به تدبیری که در جشنواره سوم در خصوص اضافه شدن بخش پژوهشی اندیشیده شده است انتظار می رود که در جشنواره سوم بخش بیشتری از طلاب در جشنواره شرکت کنند چرا که بخش زیادی از طلاب به صورت آکادمیک و یا حتی به صورت دوره های آزاد فقط در مباحث پژوهشی و تئوری هنر و سینما متمرکز هستند.

بر اساس این گزارش، یکی از مباحث مطرح شده در جلسه شورای سیاست گذاری برگزاری جلساتی با شخصیت های برجسته دینی و هنری بود که اعضای شورای سیاست گذاری با توجه به سیاست‌های کلی جشنواره اشراق و همچنین سیاست های کلی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات در ایجاد ارتباط بین فیلم‌سازان و نخبگان دینی در بستر برگزاری جشنواره های موضوعی بر اهمیت برگزاری این جلسات تاکید کردند و مقرر شد یکی از برنامه های دبیرخانه جشنواره اشراق برگزاری چنین جلساتی جهت ایجاد همگرایی و هم افزایی میان هنرمندان و حوزویان باشد.

همچنین در این جلسه بحث همکاری با مراکز و موسسات مختلفی که در زمینه سینما و فیلم فعالیت دارند مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه جشنواره جهت استفاده از قابلیت های مراکز مختلف که در حوزه سینما و تلوزیون و دیگر بخش های مربوط به جشنواره فعالیت دارند برای ارتقای کیفی و کمی جشنواره اقدامات لازم را انجام دهد.

یکی دیگر از مسائلی که در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی مختلف در مراکز مهم دولتی وخصوصی از جمله دانشگاه ها بود. اعضای شورای سیاست گذاری با مهم خواندن برگزاری این نشست ها در مراکز مختلف مخصوصا دانشگاه ها تاکید کردند که برگزاری این نشست ها از طرفی باعث توسعه علمی کشور و از طرف دیگر باعث شناساندن جشنواره به اهل هنر خواهد بود. لذا از دیگر مصوبات این جلسه برگزاری چندین نشست علمی تا زمان اختتامیه جشنواره بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز