خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در قم:

برای خاتمی هر ۹روز یک بحران درست می‌کردند برای روحانی هر روز/ اصلاح‌طلبان به صحنه نیامدند تا روش‌های دوره احمدی‌نژاد را ادامه دهند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۰۶۳

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به صحنه نیامدند تا روش‌های دوره احمدی‌نژاد را ادامه دهند، گفت:‌برخی با لیست اصلاحات وارد مجلس و شوراها شدند؛ اما آمدند در فضای بخور بخور و جایگزین کردن کس و کارشان در جاهای مختلف افتادند؛ این عملکرد ناحق، درست همان چیزهایی که یک بار اصلاحات را زمین زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سهیلا جلودارزاده، پنجشنبه شب ۱۹ بهمن۹۶، در مراسم گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان قم و در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با بیان این که «عدالت» و «آزادی» از مهمترین حقایق ماندگاری یک سیستم محسوب می شود، اظهار داشت: عدالت به این معنی است که همه چیز بر سر جای خود باشد؛ چنان که خداوند عالم هستی را به گونه ای خلق کرد که همه چیز آن سر جای خود قرار دارد.

او با بیان این که از دیگر مواردی که سیستمی را پایدار می کند، آزادی و آزادگی است و خداوند هم نظام هستی را با یک ساز و کار منظم خلق کرد تا ما مخلوقات از بند هرچیزی غیر از خدا آزاد باشیم، گفت: بارها شنیده‌ایم که یک جامعه با کفر می ماند اما با ظلم نمی‌ماند چرا که ظلم آشوب است اما کفر کج فهمی است؛ بسیاری از جوامع هم هستند که با وجود غیر دینی بودن سر پا هستند، چون آزادی در آن ها وجود داشته و یک با یک برابر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که نظام شاهنشاهی از بین رفت چون «عدالت» در آن وجود نداشت و بسیاری موارد سر جای خود نبود و چون «آزادی» در آن وجود نداشت چون به دگراندیشان در زندان‌ها ظلم می‌شد، تصریح کرد: متاسفانه باید گفت که امروز هم خیلی چیزها در کشورمان سر جای خودش نیست؛ امروز می‌بینیم که بسیاری از شایستگان ملت نمی‌توانند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، چون اجازه حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا و انتخاب شدن توسط مردم را ندارند، در حالی که واقعا بد و خوب فرهنگ و اقتصاد و سلامت را می فهمند.

وی با بیان این که «عدالت» که یکی از رمزهای پایداری هر سیستم و نظام حکومتی است، الان وجود ندارد، پس چطور می‌توانیم در شرایط فعلی، فقط گذشته و بی‌عدالتی‌های رژیم شاه را نقد کنیم؟ گفت: اگر دیدید که ما جایی سکوت می‌کنیم، به دلیل شرایط امروزمان است؛ باید بگوییم که اگر شرایط بی عدالتی و نبود آزادی در دوران رژیم شاه، باعث انقلاب مردم ایران شد، نگرانی ما همین است؛ در حالی که قلب تک تک مان می‌تپد که این انقلاب پایدار بماند.

جلودارزاده با بیان این که تا سال‌ها پس از پیروزی انقلاب، شب‌های ۲۲بهمن از شدت خوشحالی نمی‌خوابیدم، گفت: عشق به انقلاب و عشق به آزادی مردم برای مشارکت در امور و عشق به خود مردم باعث شده که با تمام توان در صحنه بایستیم اما واقعا امروز شرایط مان بسیار متفاوت است؛ امروز همه چیز از جای خود خارج شده و حتی مسلمانی در جای خود قرار ندارد.

او با بیان این که امروز «دین» را هم جور دیگری تعریف می کنند، گفت: در دوران رژیم شاه و وقتی که ما جوان بودیم، من دانشجوی دانشگاه امیرکبیر بودم، و واقعا «دین» این قدر زیبا تبیین و تعریف می شد که اگر دختری برای سال اول بدون حجاب وارد دانشگاه می‌شد، در ماه اول دانشگاه یک روسری بر سر خود می‌انداخت و بعد از چند ماه لباس بلندتری هم می‌پوشید، اما متأسفانه امروز شرایط بر عکس شده، چون «دین» را درست تعریف و تبیین نمی‌کنند. یکی نیست در آن حد دوران گذشته، خدا را برای مردم بازگو کند؛ مگر اول «دین» معرفت و شناخت نیست؟ وقتی اول «دین» را نمی‌شناسیم، چطور می‌خواهیم افراد، مراحل بعدی دین را حقیقتا اجرایی کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این ها مشکلاتی است که امروز داریم، و واقعا حقیقت درست تبیین نمی‌شود؛ عدالت هم اجرا نمی‌شود؛ به گونه‌ای که کسی هم بخواهد دو کلمه حرف بزند، نمی شود؛ البته از زمانی که آقای روحانی رئیس جمهور شده، فضای کشور نسبت به گذشته واقعا تغییر کرده است؛ یکبار به آقای علوی وزیر محترم اطلاعات گفتم، از زمانی که شما وزیر اطلاعات شدید، ما شب‌ها راحت می‌خوابیم.

جلودارزاده با بیان این که کاری که امروز وظیفه داریم انجام دهیم، اصلاح واقعی مشکلات و معضلات است، گفت: هیچ کس نمی‌خواهد این مشکلات و شاید عذاب‌ها برای ملت توسعه پیدا کند؛ و نباید فکر کنیم شرایطی داریم که امداد غیبی به دادمان می‌رسد. امروز برای رفع مشکلات، همه مان باید تغییر کرده و فکرمان را عوض کنیم و بدانیم در برابر انقلاب بزرگی که مردم ایران در سال۵۷ کردند، همه مسئول هستیم؛ شهدایی که برای انقلاب رفتند، کاری حسینی کردند و ما ماندیم باید کاری زینبی کنیم.

وی در بخش دوم سخنان خود با بیان این که انتقاد را از خودمان در درون اردوگاه اصلاح‌طلبی باید شروع کنیم، به انتقاد از برخی افراد که با لیست امید به مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا راه پیدا کرده اما بر خلاف مشی اصلاح‌طلبی عمل کردند پرداخت و گفت: برخی با لیست اصلاحات وارد مجلس و شوراها شدند؛ اما آمدند در فضای بخور بخور و جایگزین کردن کس و کارشان در جاهای مختلف افتادند؛ این عملکرد ناحق، درست همان چیزهایی که یک بار اصلاحات را زمین زده است؛ ما اصلاح‌طلبان به صحنه نیامدیم تا روش‌های دوره‌احمدی نژاد را ادامه دهیم؛ ما آمدیم تا امور اصلاح شود و اشکالات موجود اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی مشاهده می‌کنیم که یک نماینده تلاش می‌کند تا یک وزیر را برای استیضاح به مجلس بکشاند و بعد از چند جلسه متوجه می‌شویم که مثلا کل مشکل او با وزیر این است که می‌خواهد پسرخاله‌اش مدیرکل فلان جا شود.

وی با تصریح بر این مطلب که الان در آستانه سراشیبی هولناکی از تاریخ انقلاب هستیم، خاطرنشان کرد: فراموش مان نشود، جوانانی که امروز از مشکلات موجود فریاد می زنند، دست پرورده های همین انقلاب هستند؛ ما برای رفع مشکلات کشور، اول از همه باید حقایق را بگوییم.

جلودارزاده با تأکید مجدد بر این که باید حقایق را بگوییم، گفت: ما شیعه هستیم؛ و در تاریخ اسلام می‌بینیم که بعد از دو نسل به افراط‌گری رسید؛ و مگر امام حسین(ع) در آستانه قیام خود نمی گوید، آمدم تا در دین جدم اصلاح کنم؟ امروز و بعد از ۴۰سال از پیروزی انقلاب، می‌بینم که ما داریم خطا می‌رویم. برخی افراد به فکر خودشان هستند برای مثال من نماینده مجلس، وقتی یک خانمی را به جایی معرفی می‌کنم تا کار مختصری پیدا کرده و ماهی ۵۰۰هزار تومان درآمد ماهیانه کسب کند و خدای ناکرده دنبال کارهای دیگر نرود، با مشکل مواجه می‌شوم.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این که انقلاب اسلامی بر علیه بی‌عدالتی‌ها صورت گرفت، گفت: قرار بود آخرت‌بین شویم اما دنیابین شدیم. باید خدابین می‌شدیم اما خودبین شدیم و این‌ها مشکلات است. حتی در تاریخ می‌بینیم که پیامبرانی که از مسیرخودشان منحرف شدند، دچار عذاب شدند. برای رفع مشکلاتی که امروز داریم، باید همه تغییر کنیم و همدیگر را امر و نهی کنیم و هر جا دیدیم چیزی غلط است، بگوییم غلط است. خودمان را هم درست کنیم و با درست کردن رفتارمان درست شویم و قبول کنیم که الان در صراط مستقیم نمی‌رویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران را آسان به دست نیاوردیم، گفت: ما خون دل‌ها خوردیم تا اینجا نشستیم و همین شعور و معرفتی که امروز در کشور ما موج می‌زند دستاورد انقلاب است؛ ما مثل خیلی ملت‌ها نیستیم که سربه زیر و خاموش باشیم؛ این طور نیست که دستاورد نداشته باشیم؛ ما انسان‌هایی داریم که خدا را با تمام وجود می‌فهمند.

وی با اشاره به سیستم‌های نظارتی در انتخابات‌ها و عملکرد شورای نگهبان، گفت: اگر الان سیستم گزینش حاکمیت‌مان مشکل پیدا کرده، باید بگوییم تا درست شود؛ امام خمینی(ره) می‌گفت، حرف خود را بزنید چون حرف زدن اثر دارد.

جلودارزاده با بیان این که در دوران رژیم شاه فریاد می‌زدیم که مسائل کشور باید اصلاح شود، چون بسیاری از کارها غلط و نادرست بود، گفت: در شرایط فعلی هم باید گفت که ما هم از یک جایی غلط رفتیم.

عضو فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: من پادوی انقلاب هستم و دیدم که روزی با رفتن شاه و تحقق انقلاب اسلامی، دوران خوبی برای کشور شروع شد و روال خوبی هم برای کشور پیش می رفت، اما روزی اعجوبه قرن  آمد و همه چیز را خراب کرد و دیدیم که در آن شرایط برخی فقط به دنبال این بودند که یک راه دزدی پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به نگاه نادرستی که در مقطعی از تاریخ اول انقلاب برای زنان وجود داشت، گفت: زمانی به سختی به زنان اجازه پزشک شدن داده می‌شد و فقط حق ورود به رشته پرستاری داشتند و ...؛ اما امام خمینی(ره) می‌دانستند که اگر زنان همپای مردان در صحنه‌های اجتماعی نباشند، جامعه به تعادل نمی‌رسد. در همان زمان عده‌ای به دنبال دیوار کشی بین دختران و پسران در دانشگاه‌ها بودند و اگر ایستادگی به موقع امام راحل نبود، قطعا این تفکر امروز جولان می‌داد.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم با بیان این که الان ۶۴درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان ما می‌فهمند و در صحنه‌های مختلف اجتماعی حضور دارند. به مجلس راه پیدا می کنند و در برخی مناطق کشور رئیس شورا می شوند؛ این شرایط قطعا نسبت به گذشته رشد است. باید گفت که هیچ کس و هیچ پدیده‌ای همچون زنان در انقلاب ایران قدرت نگرفت اما هنوز باید به سمتی برویم که تعادل ایجاد شود.

جلودارزاده با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب که گفته بودند، با دستمال کثیف نمی‌شود جایی را تمیز کرد، یادآور شد: باید حقایق را بگوییم و یادآوری کنیم که قرار بود با انقلاب اسلامی‌مان، توسعه‌ترین کشور منطقه خاورمیانه شویم، در حالی که خیلی با این مهم فاصله داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اصلاح‌طلبان بیشتر دولت‌ها را در اختیار داشتند و امروز نباید منتقد باشند، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان کسی که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نقش اساسی داشت، بعد از اتمام جنگ رئیس‌جمهور شد و واقعا کشوری جنگ زده را ساخت؛ من در آن سال‌ها نماینده مجلس پنجم بودم و دیدم که با آن بی‌پولی‌های کشور، تا اندازه بسیار زیادی سازندگی در کشور صورت گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای کشور در دوران دولت هاشمی، دارای آب، برق، گاز، خانه بهداشت، مدرسه و ... شدند و این دستاورد دولت هاشمی بود. آقای خاتمی هم در طول ۸سال دولت خود، موفق شد تمام بدهی‌های دولت به بانک‌های داخلی و خارجی را تسویه کند در حالی که نفت در آن زمان فقط ۳۴دلار بود. علاوه بر آن تأسیسات عظیم عسلویه در دوران دولت خاتمی ساخته شد. مضاف بر این بسیاری از شهرک‌های صنعتی کشور در دوران دولت خاتمی با قوت به کارشان ادامه می‌دادند و این‌ها همه دستاورد دولت آقای خاتمی بود. اما بعد از آقای خاتمی چه شد؟ متأسفانه بعد از دوران دولت آقای خاتمی بسیاری از مشکلات کشور شروع شد و بسیاری از شهرک‌های صنعتی به سمت تعطیلی رفتند. با وجود این که ظرفیت تأسیسات عسلویه آماده خدمت به رشد و پیشرفت ایران بود، اما هیچ استفاده خوبی از آن ها در دوره احمدی نژاد صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: خدمات عظیم در دولت آقای خاتمی در شرایطی بود که هر ۹روز یک بحران برای ایشان و دولت اصلاحات درست می کردند و در دوران دولت آقای روحانی هم می‌بینیم که هر روز مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

جلودارزاده افزود: امروز با وجود این که می‌خواهیم خیلی از کارها را با برادری و دوستی پیش ببریم و مشکلات را حل کنیم، هنوز مشکل داریم؛ ما ۵سال است که با تمام وجود ایستاده ایم تا شرایط را به قبل از دوران احمدی‌نژاد برگردانیم.

او در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران، از زنان محله چهارمردان قم به صورت خاص یاد کرد و گفت آنان رهبران این انقلاب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز