خبرگزاری کار ایران

سخنران مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع):

ما اهل قم حق امامزاده موسی مبرقع(ع) را به درستی ادا نکردیم/ اولین گنبد حضرت معصومه(س) با همت این امامزاده ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۰۹۹

سخنران مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع)، با بیان این که ما اهل قم این امامزاده که فرزند بلافصل امام جواد(ع) است را به درستی نشناخته ایم، و حق او را ادا نکردیم، گفت: ما نسبت به ایشان الحق و الانصاف در این قم جفا کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی، در مراسم بزرگداشت و سالگرد رحلت امامزاده موسی مبرقع(ع) (فرزند بلافصل امام جواد(ع)) که با حضور گسترده روحانیون و اقشار مختلف مردم در محل این امامزاده در منطقه چهل اختران قم برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آموزه های قرآن و عترت، مهم ترین و برترین مساله، شناخت و معرفت نسبت به خدای متعال است.

وی با بیان این که امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند برترین فرائض، معرفت به پروردگار عالم و به واسطه آن اقرار به بندگی و عبودیت است، گفت: از این منظر باید توجه داشت که اساساً حقیقت بندگی به کثرت نماز و روزه و عبادات نیست بلکه به کثرت تفکر در امر خدا و معرفت به پروردگار است که این معرفت نیز البته در سایه معرفت نسبت به پیامبر (ص) و امام معصوم(ع) حاصل می شود.

سخنران مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) با بیان این که بر اساس کلام ائمه طاهرین(ع)، تنها راه خداشناسی و کسب سعادت حقیقی، از طریق پیامبر و اهل بیت (ع) است چنان که در روایات ما از امام به صراط الله المستقیم یاد شده است، گفت: امامزاده موسی مبرقع(ع) از جمله شاخص ترین امامزادگان واجب التعظیم است، که با برپایی کرسی های درس و تفسیر قرآن در قم، در راه ترویج معارف الهی قدم برداشت.

وی تأکید کرد: علما و بزرگان ما همچون آیات عظام مرحوم بروجردی، مرحوم مرعشی نجفی و مرحوم آیت الله العظمی بهجت و دیگران، جزو سیره نورانی شان این بوده که به صورت مستمر به زیارت امامزاده موسی مبرقع(ع) می آمده اند و بر این امر تاکید بسیار داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی همچنین گفت: این امامزاده واجب التعظیم در زمان امام هادی(ع) محل رجوع مومنین و از راویان مطرح حدیث بوده و حتی امام جواد(ع) پدر بزرگوارشان، ایشان را به عنوان وصی امور مالی و مسئول موقوفات تعیین کردند که این مساله دلالت بر سلامت و تقوای بالای ایشان دارد.

وی بیان داشت: ادب و تواضع در برابر امام معصوم و ولایتمداری به معنای واقعی کلمه از جمله شاخصه های برتر امامزاده موسی مبرقع (ع) است که خود این مساله از مهم ترین ادله افضلیت و تکریم ما نسبت به این بزرگوار است.

این استاد حوزه با بیان این که ما اهل قم این امامزاده که فرزند بلافصل امام جواد(ع) است را به درستی نشناخته ایم، و حق او را ادا نکردیم، گفت: ما نسبت به ایشان الحق و الانصاف در این قم جفا کردیم.

وی با بیان این که امامزاده موسی مبرقع(ع) اولین سادات رضوی هستند که وارد قم شدند و جد همه سادات رضوی هستند، گفت: مقدمات اولین گنبد و بارگاه برای حضرت معصومه(س) را همین امامزاده موسی مبرقع(ع) فراهم کردند و هزینه آن هم از طریق هدایای فراوانی بود که مردم از شدت محبت برای ایشان می آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز