خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد؛

بهره‌مندی تمام مردم قم از آب سالم و بهداشتی/ ۵۰درصد شهروندان قم از شبکه انتقال فاضلاب شهری برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۵۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این که باوجود هزینه بالای انتقال آب به قم، تمام شهروندان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: امکان بهره‌مندی از شبکه انتقال فاضلاب شهری برای بیش از ۵۰ درصد شهروندان قمی فراهم‌شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی جان صادق پور، ظهر امروز در نشست خبری سالروز تصویب قانون تأسیس شرکت های آب و فاضلاب، اظهار داشت: چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در قم توانایی ارائه خدمت به بیش از ۶۰۰ هزار تن را دارد و این موضوع برای مصرف بهینه آب و استفاده از آب‌های خاکستری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قم بیش از ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب را ایجاد کرده است تا شهروندان در تمامی نقاط به آبی سالم و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

صادق پور گفت:‌ بهره‌گیری از آزمایشگاه مرکزی پیشرفته از دیگر نقاط قوت شرکت آبفای قم است که می‌تواند کیفیت آب مورداستفاده مردم را به‌صورت مستمر مورد ارزیابی و نظارت قرار دهد.

وی افزود: همچنین سامانه ۱۲۲ این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به درخواست‌های همشهریان و ارائه خدمت به ایشان است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بحث یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تا پایان امسال به سرانجام برسد و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۸ هزار انشعاب آب و ۱۱۲هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در استان قم وجود دارد.

وی بیان کرد: باوجود تحریم‌های شدید دشمنان،‌ شرکت آب و فاضلاب قم درزمینهٔ خدمت‌رسانی به شهروندان روند کاهشی نداشته و حتی خدمات خود را ارتقا نیز داده است.

وی ادامه داد: شرکت آبفای قم بسیاری از نیازهای فنی خود را با استفاده از توان داخلی برطرف نموده است و مشکلی در رابطه با تامین تجهیزات موردنیاز نداریم.

صادق پور گفت: در دولت تدبیر و امید،‌ شبکه انتقال و توزیع آب قم ۲۰۲ کیلومتر توسعه یافت،‌ ۱۱۸ کیلومتر خطوط انتقال اصلاح شد و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری به میزان ۲۶۵ کیلومتر گسترش یافت.

وی افزود:‌ همچنین در این مدت بیش از ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ حادثه در حوزه آب و فاضلاب برطرف شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب قم برای افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: در این رابطه ۱۵ طرح را بااعتبار بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان به‌زودی اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل آبفای قم گفت: برای گسترش و تکمیل شبکه فاضلاب منطقه پردیسان که ازجمله مطالبات شهروندان است، اقدام‌های اجرایی لازم در جریان است تا تمام واحدهای مسکن مهر و سایر واحدهای مسکونی این منطقه به شبکه فاضلاب وصل شوند.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب با شهرداری قم،‌ همکاری گسترده‌ای را برای استفاده از آب‌های خاکستری در بخش آبیاری فضای سبز شهری آغاز کرده است که این روند تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قم باوجود موفقیت در عرصه‌های مختلف و کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های استانی و ملی،‌ به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه روند خدمت‌رسانی خود به شهروندان است.

صادق پور همچنین گفت: محاسبه نرخ آب‌بها بر اساس فرمول خاصی انجام می‌شود که در آن مشترکین کم‌مصرف هزینه کمتری نسبت به مشترکین پرمصرف پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد:‌ درآمدهای شرکت آب و فاضلاب قم برای توسعه خدمت‌رسانی به شهروندان و توسعه شبکه‌های انتقال آب و جمع‌آوری فاضلاب هزینه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز