خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

بودجه سال 1401 شهرداری ساری تقدیم شورا شد/ افزایش دو نیم برابری

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۹۲۵

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: لایحه بودجه پیشنهادی سال 1401 شهرداری ساری با رقم سه هزار و 240 میلیارد تومان و افزایش دو نیم برابری نسبت به سال جاری،به شورای اسلامی شهر ساری ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سبحان بخشی بعدازظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال 1401 شهرداری ساری با افزایش دو نیم برابری نسبت به سال گذشته خود افزایش داشته و سه هزار 240 میلیارد تومان خواهد بود، گفت: بودجه متناسب با اسناد بالادستی، ابلاغ وزارت کشور و وضعیت اقتصادی حاکم و توان موجود برای تحقق آن توسط شهرداری تعیین شده است.

وی افزود: بودجه سال 1401 شهرداری ساری با رویکرد خدمت رسانی به شهروندان ساروی همسو با رویکرد دولت و اتمام برخی پروژه های مهم در مرکز استان تهیه و تنظیم شده است. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: از این میزان 1150 میلیارد تومان از محل وصول عوارض، ارزش افزوده، فروش مستغلات، ماشین آلات و کمک های دولتی و اوراق پیش بینی شد.

بخشی افزود: 150  میلیارد تومان برای تملک پروژه پل تا پل در نظر گرفته شد. البته برای تملک به 400 میلیارد تومان نیاز داریم که بنا شد مابقی از طریق اجرای هفت پروژه شاخص که موجب درآمدزایی می شود تامین شود تا بتوانیم این پروژه را تا پایان سال آینده به سرانجام برسانیم.

وی به پروژه زباله سوز از پروژه های مهم زیست محیطی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: هزینه این پروژه از ردیف بودجه دولتی تامین می شود که 200 میلیارد تومان دولت در سفرهای ریاست جمهوری برای این پروژه اعتبار گذاشته است.

بخشی افزود: همچنین در سفرهای ریاست جمهوری 60 میلیارد تومان برای خرید نردبان بلند برای سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شد. البته این مبالغ جدای از بودجه پیشنهادی شهرداری است.

این عضو شورای اسلامی شهر اتمام پروژه های نیمه‌تمام را از سیاست گذاری های بودجه شهرداری در سال آینده دانست و

 ادامه داد: 1790 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای چند پروژه شاخص از جمله فاز 4 ابن شهرآشوب ، پروژه تجاری و اداری متصل به پارک ولایت، پروژه دسترسی به پارک شهید زارع، پروژه تجاری اداری در مکان ترمینال دولت، پارک پایداری در پارک موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد.

وی افزود: سنگ فرش خیابان انقلاب، خرید ماشین آلات برای اجرای پروژه ها، خرید سه دستگاه ون برای معلولان و یک دستگاه ماشین برای شهرداری از دیگر پروژه هایی بوده که در حوزه عمرانی پیش بینی شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه درآمدزایی پروژه ها در قالب پروژه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت در شهرداری ساری تعریف شده است، ادامه داد: پروژه های تعریف شده علاوه بر بازپرداخت تسهیلات می توانند تا سقف دو هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اراده و توان اجرا در اعضای شورا وجود دارد،افزود: بنا داریم در سال آینده فعالیت های شهرداری با رویکرد مشخص و برنامه  مدون حرکت کنند.

بخشی رقم بودجه سال قبل را 700 میلیارد تومان اعلام و به افزایش رشد بودجه در سال جاری اشاره کرد و افزود: نظر شورا در کمسیون بودجه بر این بوده که ما در سال آینده باید مسیر را به سمتی سوق دهیم تا از تسهیلات بهره مند شویم.

وی یادآور شد: ایرادی که در سال های گذشته وارد بود اینکه مطابق قانون ما باید 40 درصد درآمدهای بودجه را به پروژه های عمرانی اختصاص می دادیم این امر در سال 99 و 1400 محقق نشد؛ متاسفانه  این 40 درصد برای برخی پروژه های حجمی صرف شد.

بخشی افزود: شهرداری باید تا 20 اسفند ماه طرح ها و اسنادی را که شامل تسهیلات می شود را به بانک برای دریافت وام ارائه کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: امیدواریم با همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر مجموعه شهرداری با شورای اسلامی شهر، برای تحقق 100 درصدی بودجه سال 1401حرکت و در این مدت بتوان خدمات شایسته و در خور شانی را به مردم شریف ساری ارائه کرد.

وی افزود: یکی از نکات مورد توجه در بودجه سال 1401 شهرداری ساری تاکید بر درآمدهای پایدار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز