خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه‌آهن شمال:

بارگیری کالا از راه‌آهن شمال ۸۵ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۹۳

مدیرکل راه‌آهن شمال از رشد ۸۵ درصدی بارگیری کالا در پنج ماهه نخست امسال در راه‌آهن شمال خبر داد.

به گزارش ایلنا، رحمان معصومی در گفت وگو با خبرنگاران از رشد ۸۵ درصدی بارگیری در پنج ماهه نخست امسال در راه‌آهن شمال خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۱ دوربین نظارتی در ۴۵ گذرگاه همسطح در جهت نظارت بر عملکرد راهداران و تردد ریلی نصب شد.

وی افزود: در شهر قائمشهر با توجه به اینکه بافت شهری بسیار فشره است و حریم جاده، رودخانه و راه‌اهن اجازه گسترش این شهر را نمی‌دهد بالطبع مردم باید از راه‌آهن عبور کنند به همین منظور اداره کل راه‌آهن دو مجوز در گذرگاه قائم و دخانیات داد که یکی از این دو در حال نصب باکس زیر گذر به ارتفاع ۸ متر برای اولین بار در راه‌آهن شمال است.

مدیرکل راه‌آهن شمال یادآور شد: در سیل مرداد سال گذشته که دو کیلومتر از خط راه‌آهن در منطقه مزداران دچار آسیب شده بود بازسازی و دو باکس سه در چهار در این منطقه ایجاد شد تا در صورت حادثه دچار مشکل نشویم.

وی به ورود دستگاه سرند به این اداره کل بعد از ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: این دستگاه ۲۰ کیلومتر از خط ریلی شمال را بازسازی کرد.

معصومی با بیان اینکه سال گذشته راه‌آهن شمال در تن کیلومتر نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: در پنج ماهه نخست امسال به ۱۰۸ درصد تن کیلومتر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان سوانح ریلی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به سنوات قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است، افزود: با تلاش این اداره کل ۷ پاسگاه پلیس در سطح شبکه ریلی تقویت شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال همچنین تعویض سالن‌های فرسوده از سنوات قبل در خط ساری - تهران را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و گفت: نیازمندی‌های توانخواهان در این حوزه مرتفع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز