خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

۱۲ هزار و ۵۰۹ درخواست در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مازندران ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۴۰

از ابتدای راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در این استان تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۹ درخواست به این مدیریت ارسال شده که به ۸۵ درصد آن پاسخ داده شد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز شنبه در جلسه نرم افزار پنجره واحد زمین با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۹ درخواست زمین در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت شده است، گفت: هر ماه ۳ هزار درخواست در این سامانه ثبت می‌شود که ۸۵ درصد به استعلامات پاسخ داده شد.

وی افزود: این سامانه با دو هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه‌اندازی شد و قابلیت شناسایی تخلفات زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم خواهد کرد و نظارت مستقیم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواهد داشت.

استاندار مازندران با توجه به تاکید رئیس جمهور، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را در اجرای این سامانه مهم دانست و گفت: تمامی نقل و انتقالات و فعالیت‌ها باید در این سیستم ثبت شود البته دوره آموزشی نیز برای اجرای این کار ضرورت دارد.

حسینی‌پور ادامه داد: به‌دنبال این هستیم تا عکس سه‌بعدی در حوزه زمین در استان با جدیدترین نرم‌افزار برداشته شود و مذاکرات نیز با سازمان جغرافیایی انجام شد.

وی افزود: مردم نیز می‌توانند گزارش زمین‌خواری را در این سامانه ثبت کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سازمان محیط زیست، شیلات، آب منطقه‌ای و راه‌آهن بهترین عملکرد را در این زمینه داشتند، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در اجرای این پروژه پای کار باشند.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی مدیریت هوشمندانه و سیستمی فرایندهای بین دستگاهی جهت ارائه مجوزها و استعلامات زمین و ساختمان را جهت پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها، تبانی و ارتشاء توسط زمین‌خواران تداخل وظایف بین‌دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم گیری‌های کمیسیون‌ها و شورا را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز