خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

کشتیرانی مازندران مستقل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۴۸۳

استاندار مازندران با بیان اینکه کشتیرانی در این استان طی ۴۴ سالی که از انقلاب گذشت، وابسته به گیلان بود، گفت: امسال با رایزنی‌هایی که داشتیم کشتیرانی خزر - مازندران مستقل و در بندر امیرآباد مستقر شد.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور امروز چهارشنبه در اختتامیه جام رسانه‌ای امید مازندران گفت: رسانه‌های استان مازندران انصافاً پای کار و با دغدغه هستند، نقش خود را هم در بیان و هم در دفاع و هم در نقد عملکرد دولت در استان به‌خوبی ایفا کردند.

وی اقتصاد را مهم‌ترین دغدغه مردم مازندران عنوان کرد و افزود: برای پیشران کردن حوزه اقتصاد و به راه انداختن چرخ اقتصادی استان ابتدا ستاد عالی رشد اقتصادی را شامل هفت گروه تشکیل دادیم تا نرخ رشد اقتصادی به چهار درصد برسد. 

استاندار مازندران ادامه داد: برای به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان را احصا کردیم و گفتیم که باید با این ظرفیت‌ها رشد اقتصادی را به عدد مثبت برسانیم.

حسینی‌پور گفت: برای رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری بودیم و توانستیم هم سرمایه‌گذاری خارجی و هم سرمایه‌گذاری داخلی را جذب کنیم؛ در سرمایه‌گذاری داخلی برای نخستین‌بار ۱۲۰۰ فرصت را آماده کردیم و فعالان اقتصادی در هفت همایش منطقه‌ای استان شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه مازندران مرکز ثقل راهگذر شمالی – جنوبی است به ظرفیت‌های کم‌نظیر امیرآباد در تجارت ترکیبی اشاره و گفت: این بندر یک بندر نسل سوم و پیشرو است و در بنادر شمال، از طریق رو – رو کالاهای خود را از بندر به کشتی و از کشتی به بندر جابجا می‌کند.

استاندار مازندران همچنین از جایگاه استراتژیک استان در تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر گفت و عنوان کرد: برنامه‌های راهبردی برای به حرکت درآوردن رشد اقتصادی را به پیش بردیم و نهایتا با اجرای برنامه‌ها توانستیم در سال گذشته رشد اقتصادی را به رشد ۴/۱ درصد برسانیم.

حسینی‌پور افزود : برای امسال رشد هشت درصدی را برنامه‌ریزی کردیم و اگر نتایج آن برای هر دوره‌ای بخواهیم در نظر بگیریم قابل قیاس است.

وی بیان کرد: نیازمند یک دیپلماسی فعال با سایر کشورها بودیم و در سال اول بیش از ۱۴ کشور اکو مهم‌ترین اجلاس را در مازندران برگزار کردند و برای نخستین‌بار مازندران با روسیه به ویژه در مسکو سه قرارداد به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار به امضا رسانده است. 

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: ۲۳ تفاهم‌نامه نیز در ادوار گذشته با کشورهای همسایه داشتیم اما در همین حد باقی ماند و ما در دولت سیزدهم برای نخستین بار به واسطه‌ی هیأتی که به مسکو اعزام شد و پیگیر مسائل شدیم، شاهد انعقاد قراردادهای مثبتی بودیم.

حسینی‌پور گفت: شرکت کشتیرانی مازندران در طول ۴۴ سال پس از انقلاب وابسته به گیلان بود اما امسال با رایزنی‌هایی که داشتیم کشتیرانی خزر مازندران مستقل و در بندر امیرآباد مستقر شد.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در رشد اقتصادی استان اثر بیشتری را بگذاریم پا را فراتر از سرمایه‌گذاری گذاشتیم و نخستین فاینانس را با چین به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بستیم که یکی از پروژه‌های مهم برای برق مازندران است و امسال اثر خود را خواهد گذاشت.

استاندار مازندران به ثبت منطقه آزاد تجاری مازندران اشاره کرد و گفت: موانع زیادی وجود داشت اما همه آنها را حل کردیم و حتی در آخرین مرحله با رأی قاطع به تصویب رسید.

حسینی‌پور گفت: بستر مناسبی برای تسهیل تجارت در استان ایجاد شده است و این برای فعالان اقتصادی جذابیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز