خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران خبرداد؛

فروردین ۱۴۰۳؛ مازندران میزبان ۴۴ شهید غریب اسارت استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۸۳

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: دیار علویان در فروردین ماه سال آینده میزبان کنگره ۴۴ «شهید غریب اسارت» این استان است.

به گزارش ایلنا، سعید کهنسال عصر امروز شنبه در جلسه شورای بیست‌وچهارمین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و تبریک حلول ماه رجب، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین دغدغه‌های معظم‌له است.

وی از برگزاری کنگره ملی «شهدای غریب اسارت» خبر داد و افزود: این کنگره در تیرماه سال آینده هم‌زمان با سالروز رجعت مظلومانه اسرا برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران شمار شهدای شناسایی شده غریب در اسارت را ۱۴۵۳ شهید اعلام کرد که از این تعداد ۴۴ شهید غریب اسارت مازندرانی هستند؛ البته هنوز جامعه آماری آن تکمیل نیست و کار شناسایی این شهدا همچنان ادامه دارد.

کهنسال با بیان اینکه ستاد استانی این شهدا در ۳۱ استان کشور کلید خورد، افزود: در استان مازندران نیز این ستاد از مهرماه کارش با کمیته ۶ گانه را آغاز کرد.

وی اعلام کرد: کنگره «شهدای غریب اسارت مازندران» ۲۹ فروردین هم‌زمان با سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

کهنسال ادامه داد: همچنین تجلیل از مادران و همسران شهدای غریب اسارت مازندران در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران، از برگزاری ۲۱ یادواره شهدای آزادگان متوفی در استان مازندران خبر داد و گفت: ۶۱ تشکل ایثارگری در مازندران فعالیت می‌کنند.

وی، برگزاری «جشن پدران آسمانی» را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و ایثارگران مازندران عنوان کرد که در ششم بهمن ماه هم‌زمان با ولادت حضرت علی علیه السلام برگزار می‌شود.

کهنسال با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران اختصاص یافت، گفت: تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی محقق شد که در جهت فعالیت‌های فرهنگی هزینه می‌شود.

وی از ساماندهی ۸۱ درصدی گلزار شهدای استان خبر افزود: تنها ۲۱ درصد از این فعالیت در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و تلاش داریم پایان ساماندهی گلزار شهدا را به کنگره گره بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز