خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

برند سازی ۱۳ رشته صنایع دستی در روستاهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: ۱۲۵ رشته مهر اصالت یونسکو و مهر اصالت ملی را دریافت کردند و ۱۳ رشته در ۱۳ روستا برند سازی شده است.

به گزارش ایلنا، حسین ایزدی با اشاره به اهمیت گردشگری در استان مازندران گفت: گردشگری یکی از اهرم‌ها و محورهای اصلی اقتصاد استان است.

ایزدی شمار هتل‌های مازندران را قبل از انقلاب اسلامی ۷ هتل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۶۸ هتل در مازندران وجود دارد و ۹ متل قبل از انقلاب به ۵۸ متل به پس از انقلاب افزایش یافت.

مدیر کل گردشگری مازندران با اعلام اینکه بوم گردی به عنوان یک برگزیده انتخاب شده است ، بیان کرد: تا سال ۱۳۹۰ چیزی به عنوان بوم گردی وجود نداشت و در حال حاضر ۳۷۶ موضوع بوم گردی در مازندران در حال رقم خوردن است.

ایزدی افزود: در حال حاضر ۳۶ منطقه تفریحی توریستی در مازندران وجود دارد که ۲۲ منطقه توریستی و تفریحی در مناطق نمونه گردشگری استان فعال است.

وی ادامه داد: ۴۲۷ سفره خانه سنتی در حال حاضر در مازندران وجود دارد که این آمار قبل از انقلاب ۱۱ مورد بوده است.

ایزدی، شمار هتل آپارتمان‌های مازندران ۹۶ مورد اعلام کرد و افزود: ۴۳۸ واحد پذیرایی بین‌راهی و ۵۶ واحد مهمان پذیر در مازندران فعال است.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ اثر ثبتی میراثی در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ اثر به ثبت رسیده و ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در حال ثبت شدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: ۳۶ اثر ناملموس و فرهنگی و ۳ پایگاه جهانی میراث در مازندران از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ مورد پرونده حفاری غیر‌مجاز  و ۸۷ رشته صنایع دستی فعال را در استان وجود دارد.

ایزدی اعلام کرد: ۱۲۵ رشته مهر اصالت یونسکو و مهر اصالت ملی را دریافت کردند و ۱۳ رشته در ۱۳ روستا برند سازی شده است.

وی به صنایع دستی بومی مازندران از جمله حصیربافی، نمد مالی و لاک تراشی اشاره کرد که توسط هنرمندان مازندرانی احیاء شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، گفت: اولین بازارچه دائمی صنایع دستی را با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی در شهرستان محمودآباد برپا کردیم که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی میزان صادرات صنایع دستی را ۴.۲ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰ میلیون نفر شب اقامت داریم.

ایزدی یادآور شد: در نوروز  ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ میلیون نفر شب اقامت در استان مازندران ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز