خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

افزایش ۴ درصدی شعبات اخذ رای در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۲۵۵

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۳۲۱۰ شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که این میزان نسبت به مشابه دوره قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، قاسم عزیز زاده گرجی عصر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در استانداری مازندران با بیان اینکه تمامی تمهیدات برای اخذ رای در استان مازندران فراهم شده است، گفت: ستاد انتخابات از ماه‌های گذشته با شکل‌گیری کمیته‌های ۱۱گانه تشکیل شد.

وی به فعالیت ۵۰ هیات اجرایی فعال در ۵۹ حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: ۳۲۱۰ شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که این میزان نسبت به مشابه دوره قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران مردم را معیار مهم در انتخابات دانست و گفت: فرآیند انتخابات مردمی است و مردم می‌توانند در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند.

عزیز زاده گرجی افزود: ۶۰ هزار نفر که ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر غیر مستقیم در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نقش‌ دارند.

وی آخرین آمار تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان را در مجلس شورای اسلامی را ۳۳۱ نفر و خبرگان رهبری را ۵ نفر اعلام کرد.

عزیز زاده گرجی با بیان اینکه شمار نامزدهای انتخابات سیزدهم نسبت به دوره گذشته ۱۶۱ درصد رشد داشته است، افزود: تعداد شعبات اخذ رای نیز نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و باران تدابیری اندیشیده شده تا همکاران ما در نقاط صعب‌العبور و سایر نقاط برفی هم حضور یابند تا رای مردم را حتی در همین شرایط داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: بر اساس تعداد واجدین شرایط رای دادن، تاکنون شهرهای بهشهر، نور و محمودآباد، بابل، بابلسر، فریدونکنار و قائم‌شهر بیشترین مشارکت را در انتخابات امروز داشته‌اند.

عزیز زاده گرجی شمار واجدین شرایط رای دادن در مازندران را دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ نفر نیز رای اولی هستند.

وی افزود: ۲۰ درصد تعرفه‌های رای نسبت به دوره گذشته افزایش داشتیم و با توجه به سوابق دوره‌های قبل و تجربیات گذشته، تدابیر لازم برای تهیه تعرفه‌های مورد نیاز صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: انتخاب ۱۱ اسفند از ساعت ۸ صبح شروع شد و ساعت ۱۸ پایان مهلت قانونی اخذ رأی خواهد بود و تمدید آن با وزرات کشور است.

وی با بیان اینکه آرای مردم امانتداست و باید صیانت شود، گفت: تاکنونی گزارشی که مستند باشد به ما داده نشد ضمن اینکه صیانت از آرای مردم وظیفه همگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز