خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

بسیاری از بازنشستگان زیر خط فقر قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۲۳

امروز دخل و خرج بازنشستگان به هم نمی‌خورد و بسیاری از این عزیزان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. / اگر به بازنشستگان توجه نشود به آرمان‌های کار و تولید خیانت شده است.

جلسه روسای کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران کارگری تامین اجتماعی مازندران در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید خاکپور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور سرپرست تامین اجتماعی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، نصراله دریابیگی رئیس هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران کارگری تامین اجتماعی مازندران در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد اعضای هیئت مدیره استان با انتقاد از تحمیل بیمه تکمیلی بر دوش کارگران و بازنشستگان گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته به معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران توجه نشده است.

وی با بیان اینکه در بحثهمسان‌سازی طی دو ماه گذشته به‌صورت مجدانه از سوی کانون استان و سایر کانون‌های کشوری در حال پیگیری‌ست گفت: تبعیض‌ها باید برچیده شوند، زیرا کارگران و بازنشستگان از صاحبان اصلی این انقلاب هستند و سال‌هاست که طعم شیرین عدالت اجتماعی را نچشیده‌اند.

رئیس هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران کارگری تامین اجتماعی مازندران افزود: اگر در نظام به بازنشستگان توجه نشود به آرمان‌های کار و تولید خیانت شده است.

دریابیگی افزود: امروز دخل و خرج بازنشستگان به هم نمی‌خورد و بسیاری از این عزیزان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وی خطاب به روسای کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران مازندران گفت: یکی راهکارهای بیان مسائل و مشکلات، مطرح کردن این نیاز‌ها با ائمه جمعه و نمایندگان مجلس است.

دریابیگی تصریح کرد: توجه به مسائل مالی مهم‌ترین وظیفه کانون‌های بازنشستگان است و رقم‌های میلیاردی و میلیونی می‌تواند بسیار وسوسه‌آمیز باشد و اگر هر هزینه‌ای انجام می‌گیرد باید بر اساس مصوبه صورت بگیرد.

رئیس هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران کارگری تامین اجتماعی مازندران با تشریح اینکه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران براساس ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ تامین اجتماعی باید صورت بگیرد افزود: براساس قانون تورم، سبد هزینه، صنایع و مناطق مختلف در این قوانین پیش‌بینی شده است، ولی متاسفانه این قوانین به درستی اجرا نمی‌شوند.

وی با انتقاد از عدم پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار می‌رود ما در دولت تدبیر و امید شاهد پرداخت تدریجی این بدهی چند هزار میلیاردی باشیم.

دریابیگی با تاکید بر اینکه ما اگر نتوانیم در غالب گفتمان به حق خود نرسیم از طریق مجلس پیگیر مشکلات خود خواهیم شد، افزود: امروز عدم توجه نمایندگان مجلس به این قشر اجتناب‌ناپذیر است، زیرا بازنشستگان آینه کارگران و زحمت‌کشان جامعه هستند.

در ادامه این نشست سید علی اصغر محمودی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی مازندران نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور مجدد خویش در بین اعضای کانون استان گفت: قانون تامین اجتماعی ایران از مترقی‌ترین قوانین دنیاست.

وی افزود: این سازمان همواره تلاش کرده تا رضایتمندی و رفاه اجتماعی را برای تمام بیمه شدگان و بازنشستگان فراهم کند.

محمودی تامین رفاه و آسایش مستمری‌بگیران و بازنشستگان را از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: تکریم و احترام به بازنشستگان از رسالت‌های مهم سازمان تامین اجتماعی‌ست.

وی با اشاره به نقش بازنشستگان به عنوان یکی از شرکای سازمان خاطرنشان کرد: بازنشستگان، ‌گنجینه‌های خرد و تجربه بوده و باید از تجارب ارزنده آن‌ها برای توسعه همه‌جانبه کشور استفاده شود.

محمودی همچنین گفت: سازمان تامین اجتماعی، ‌بهبود و تعمیق تعاملات با بازنشستگان را از اولویت‌های خود قرار داده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای کمیته فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان در جهت بهبود خدمت رسانی به بازنشستگان گفت: مازندران شایستگی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در بخش کانون‌های بازنشستگی دارد که با مشارکت فکری این قشر فرهیخته می‌توان نسبت به ارتقاء خدمت‌رسانی و تکریم از بازنشستگان اقدام نمود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تأمین اجتماعی به عنوان ساز و کار تضمین امنیت و عدالت اجتماعی در جامعه‌شناسی و اقتصاد مورد برسی قرار گرفته و توسعه پایدار اقتصادی، سیاسی، و مدنی هر کشور با کمیت و کیفیت خدمات تأمین اجتماعی وابستگی متقابل دارد و تأمین اجتماعی، محور اصلی در هر برنامه توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: در بررسی توسعه یافتگی جوامع نگاه اصلی به سمت رفاه اجتماعی و تحقق یا عدم تحقق برنامه‌های بیمه‌ای و حمایتی نظام تأمین اجتماعی معطوف بوده وهمچنین یکی از مهم‌ترین معیاری است که کشور‌ها ی در حال توسعه را از کشورهای توسعه یافته متمایز می‌نماید.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران با ابراز خرسندی مبنی بر اینکه در دولت تدبیر و امید سکان سازمان تامین اجتماعی به کسی سپرده شده است که از بدنه سازمان است گفت: حفظ و حراست از صندوق تامین اجتماعی وظیفه همه دلسوزان نظام است و این صندوق، صندوق بین النسلی است که باید به نسل‌های متعدد سپرده شود.

گفتنی است در این جلسه هر یک از روسای کانون‌های استان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز