خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۲۸

مدیر کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران جزئیات اجرای طرح اطلاعات صدور پروانه ساختمانی سال ۹۲ را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، جعفر احمدی در این خصوص گفت: تهیه آمار، اطلاعات صحیح و قابل استناد یکی از گام‌های اساسی در فرایند برنامه ریزی است و نیاز برنامه ریزان شهری به آمار و اطلاعات در بخش ساختمان و مسکن و نیز اهمیت ویژه این بخش در اقتصاد کشور انکار ناپذیر است.
وی افزود: دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران به دلیل حساسیت این موضوع، بر آن شد تا گوشه‌ای از این نیاز‌ها را با استفاده از جمع آوری برخی از اطلاعات ثبت شده در پروانه‌های ساختمانی تامین کند که در همین راستا طرح جمع آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده با همکاری شهرداری‌های کشور از سال ۱۳۵۸ در همه استان‌ها به اجرا در آمد.
مدیر کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار ارسالی از سوی شهرداری‌های استان مازندران در سال ۹۲ تعداد ۷۲۶۴ پروانه ساختمانی صادر شده است که نسبت به سال قبل ۲۰/۵ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از کل پروانه‌های صادر شده، بیش ار ۹۳ درصد مربوط به احداثساختمان و ۴۹۰ پروانه مربوط به افزایش بنا بوده است که در این راستا بیشترین سهم از پروانه‌های صادر شده پارسال، مربوط به شهرداری آمل با صدور ۱۰۲۴ پروانه یعنی قریب به ۱۴/۱ درصد وکمترین سهم از پروانه‌های صادر شده در سال ۱۳۹۲مربوط به شهرداری کیاسر با صدور ۲ پروانه بوده است.
احمدی با بیان اینکه مجموع مساحت زیربنای پروانه‌های صادر شده برای احداثساختمان(پروانه احداثساختمان، تخریب، نوسازی و افزایش بنا) ۴۰۲۷۱۱۵ متر مربع بوده است تصریح کرد: این میزان نسبت به سال ۹۱در حدود ۲۸/۷۶درصد افزایش داشته است.
وی تعداد واحد‌های مسکونی احداثشده در سال ۹۲ را نیز بالغ بر ۲۳۱۸۸ واحد ذکر و در این راستا عنوان کرد: این میزان نسبت به سال ۹۱ حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است که تعداد ۲۱۷۸۳ واحد مسکونی مربوط به احداثو ۱۴۰۵ واحد مسکونی مربوط به افزایش بنا بوده است.
این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع تعداد ۶۷۷۴ پروانه‌های صادره برای احداثساختمان، تعداد ۵۸۴۸ پروانه صادره در حدود ۸۶/۳۰ درصد مسکونی، حدود ۱۰ درصد مسکونی توأم با کارگاه و مابقی به بخشهای بازرگانی، صنعتی، آموزشی و درمانی اختصاص داشته است.
مدیر کل آمار، اطلاعات و GIS استانداری مازندران همچنین گفت: از مجموع پروانه‌های صادره برای احداثساختمان‌های مسکونی، در حدود ۱۱ درصد برای احداثساختمان‌های یک طبقه، حدود ۲۷ درصد برای احداثساختمان دو طبقه، حدود ۲۳ درصد برای احداثساختمان‌های سه طبقه، حدود ۲۴ درصد برای احداثساختمان‌های چهار طبقه و حدود ۱۵ درصد برای احداثساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر است.
وی افزود: مجموع پروانه‌های صادر شده برای احداثساختمان مسکونی بر حسب نوع اسکلت و مصالح عمدهٔ بکار رفته در بنای آن‌ها نشان می‌دهد که حدود ۹۹ درصد این پروانه‌ها برای احداثساختمان‌های بتون آرمه و مابقی برای احداثساختمان‌های با اسکلت فلزی صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز