خبرگزاری کار ایران

پلاتوی تئاتر شهر همدان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۵۷

در روز پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان، پلاتوی تئا‌تر شهر همدان افتتاح می‌شود.

ایلنا: قائم‌مقام بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان گفت: با حضور معاون وزیر ارشاد پلاتوی تئا‌تر شهر همدان افتتاح می‌شود.
به گزارش ایلنا، در روز پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان، پلاتوی تئا‌تر شهر همدان افتتاح می‌شود.

در همین راستا هادی فیض‌منش اظهار کرد: عصر امروز ۲۹ مهر ماه پلاتوی مجتمع شهید آوینی با حضور معاون هنری وزیر ارشاد افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این پلاتو همواره مورد نیاز هنرمندان و اهالی تئا‌تر استان بوده است، افزود: هرچند این پلاتو از ابتدای جشنواره فعال بوده و نمایش‌های بخش بین‌الملل در آن اجرا شده است اما افتتاح رسمی آن امروز با حضور معاون وزیر ارشاد، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و مسئولان استان انجام می‌شود.
معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه این مجموعه ۸۵ تا ۹۰ نفر ظرفیت دارد، بیان داشت: این پلاتو به دو اتاق بزرگ برای رختکن و گریم خانم‌ها و آقایان مجهز است و می‌توان از این دو اتاق برای دورخوانی‌های نمایشنامه نیز استفاده کرد.
وی یادآور شد: در این پلاتو اتاق فرمان مجهز با تجهیزات صوتی و نوری پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده است.
فیض‌منش با بیان اینکه این مجموعه تا بیستمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان قابل بهره‌برداری است، اذعان کرد: برای ساخت این پلاتو هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر کارگردانان حوزه تئا‌تر در پلاتوهای زیر ۱۰۰ نفر به اجرای نمایش می‌پردازند، به همین علت این پلاتو در راستای تأمین نیازهای آن‌ها افتتاح می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز