خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن اسلامی، اعضاء هیات علمی و مدرسین دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از وزیر علوم؛

سخنان ناشی از عصبیت نباید تاثیری بر اصلاح امور بگذارد

کد خبر : ۱۲۳۲۳۴

بدیهی‌است اجرای هر تدبیری برای ایجاد دگرگونی در وضعیت نابسامان کنونی، صرفا از طریق گزینش و انتخاب مدیرانی شایسته، با پیشینه‌ای روشن در همراهی با خواست مردم و برنامه‌های دولت جدید، امکان پذیر خواهد بود و سخنان از سر عصبیت قبیلگی، نباید تاثیری در عزم و اراده مسؤولان در اصلاح امور و تغییرات مورد نیاز داشته باشد.

ایلنا: انجمن اسلامی، اعضاء هیات علمی و مدرسین دانشگاه بوعلی سینا همدان بیانیه‌ای را در حمایت از اقدامات شایسته وزیر علوم منتشر کردند.

به گزارش ایلنا از همدان، در این بیانیه آمده است:

قولوا للناس حسنا: با مردم به زبان خوش سخن بگویید(قرآن، ۲ / ۸۳)

جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

اگر چه دولت تدبیر و امید وارثنابسامانی‌های فراوانی شده، اما نابسامانی اخلاقی بد‌ترین میراثبه جای مانده از دولت گذشته بود که نمونه این بداخلاقی درسخنان دور از شأن رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به حضرت­عالی، به عنوان وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، که از فرزندان دانشمند، متدین و مدیران لایق این مرز و بوم هستید، آشکار گشت و موجب حیرت و اندوه جامعه دانشگاهی کشور و از جمله، اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا شد. شگفت آنکه این سخنان از زبان فردی در رسانه­‌ها منتشر می‌­شود که خود زمانی جامه وزارت به تن داشت و مدعی اسلامی کردن دانشگاه­‌ها بود!! اما به‌عکس، نقش بارزی در ایجاد مشکلات اخیر جامعه و تبدیل دانشگاه­‌ها به نهادی کم محتوا و بی فروغ داشت. اکنون که تغییرات و اصلاح امور آغاز گشته، نگران شده و بر خلاف فرمایش الهی و سیره نبوی و شیوه علوی، دهان به هتاکی، تهدید و ناسزاگویی گشوده‌اند!!

بدیهی‌است اجرای هر تدبیری برای ایجاد دگرگونی در وضعییت نابسامان کنونی، صرفا از طریق گزینش و انتخاب مدیرانی شایسته، با پیشینه‌ای روشن در همراهی با خواست مردم و برنامه‌های دولت جدید، امکان پذیر خواهد بود و سخنان از سر عصبیت قبیلگی، نباید تاثیری در عزم و اراده مسؤولان در اصلاح امور و تغییرات مورد نیاز داشته باشد.

اکنون که مخالفان مشی دولت تدبیر و امید بجای درک خواست مردم و همراهی با آن، بر طبق روال همیشگی خود، به مانع تراشی در اجرای برنامه‌های مورد انتظار جامعه به ویژه در حوزه آموزش عالی، روی آورده‌اند، با اعلام حمایت از اقدامات شایسته جناب­عالی و تغییرات صورت گرفته، اظهارات غیر اخلاقی و مانع تراشی همه کسانی را تقبیح و محکوم می‌نماییم که برای کتمان سهم خود در خسارات گذشته از جایگاه حقوقی خود سوء استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز