خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان:

شاهد تحولات چشمگیری در زمینه کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر بوده‌ایم

کد خبر : ۱۴۷۹۵۴

در سال‌های گذشته شاهد تغییرات و تحولات خوبی در زمینه کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بوده‌ایم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در نشست صمیمی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: در سال‌های گذشته شاهد تغییرات و تحولات خوبی در زمینه کتابخانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی بوده‌ایم.
به گزارش ایلنا از همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با مدیرکل، معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز همدان دیدار کرد.
در این دیدار حسین می‌سر گفت: در آموزه‌های دینی ما سفارش‌های بسیاری در خصوص مطالعه و کتاب شده است و از این حیثاهمیت و ارزش مطالعه بر کسی پوشیده نیست.
وی اظهار کرد: یکی از علت‌های عدم استقبال از کتاب و مطالعه، برنامه ریزی‌های ناصحیح و استفاده از افراد غیر متخصص در این زمینه بوده است که خوشبختانه در دو، سه سال اخیر با ورود افراد آگاه و دلسوز در این عرصه شاهد تحولات خوبی هستیم.
می‌سر با بیان اینکه نهضت مطالعه مفید از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی ما نهضت مطالعه مفید است که مقام معظم رهبری تأکید بسیاری در این زمینه داشته‌اند و بر همین اساس صدا و سیما آمادگی کاملی برای کمک به ارتقای فرهنگ مطالعه دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای کتابخانه مرکزی عنوان کرد: می‌توان با ساخت برنامه‌های کار‌شناسی شده به معرفی این کتابخانه‌ها و خدمات و کارایی‌های آن‌ها پرداخت که این امر می‌تواند در جذب عضو و رشد مراجعین کمک شایانی کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان اضافه کرد: استقبال خوبی از برنامه‌های مسابقه محور در سطح استان شده است که می‌توان از این ظرفیت برای گسترش و فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.
می‌سر با بیان اینکه عدم توانایی خانواده‌ها در ایجاد ارتباط با کتاب یکی از مشکلات فرهنگی جامعه است، خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی در بخش کودکان نیز با سوق دادن برنامه‌های کودک به سمت و سوی کتاب و مطالعه می‌توان از کودکی زمینه دوستی و انس کودکان را با کتاب فراهم کرد.
گفتنی است در پایان این نشست مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان به همراه معاونین و مدیران این مرکز از کتابخانه مرکزی همدان بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز