خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

شورا پیگیر مناسب‌سازی خیابان‌های شهر برای تسهیل در تردد جانبازان و معلولین است

کد خبر : ۱۶۳۱۳۴

شورا و شهرداری پیگیر مناسب سازی معابر و خیابانهای سطح شهر جهت تسهیل در تردد جانبازان و معلولین است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا و شهرداری پیگیر مناسب سازی معابر و خیابانهای سطح شهر جهت تسهیل در تردد جانبازان و معلولین است.
به گزارش ایلنا از همدان؛ رضا میرزایی در جلسه صحن این هفته شورای اسلامی شهر همدان که با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل شد، با بیان این مطلب افزود: طبق قانون شهرداری همدان تخفیفات لازم را درخصوص صدور پروانه ساختمانی برای جامعه ایثارگران لحاظ می‌کند.
میرزایی تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های این امر شناساندن شهدا به نسل امروز است، بویژه سرداران شهیدی که تاکنون گمنام مانده‌اند که در راستا شناساندن آن‌ها باید بازنگری ریشه‌ای صورت پذیرد.
رضا میرزایی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید با همت تمامی مسولین انجام شود که در این زمینه شورا جهت استفاده از پیشنهادات و تفکرات سازمان‌ها و دستگاههای فرهنگی، استقبال می‌کند.
وی اضافه کرد: نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز می‌تواند در جلسات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا برای ارائه نظرات و پیشنهادات حضور یابد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه این کمیسیون در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقداماتی را انجام داده است، گفت: از شورای سوم برنامه دیدار با خانواده‌های شهدا با حضور اعضای شورا، شهردار و جمعی از مدیران شهرداری تدوین و اجرایی شد که هم اکنون نیز این امر ادامه دارد.
رضا غلامی خجسته با اشاره به مساعدت و کمک شورا به یادواره شهداء، یادآور شد: همچنین شورای اسلامی شهر همدان در بخشهای مختلف کمک‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را داشته است.
خجسته با بیان اینکه تصویب نامگذاری معابر و کوچه‌های سطح شهر از برنامه‌های فرهنگی شورا جهت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ظرفیت تمامی فرهنگسراهای همدان استفاده کند.
علی رحیمی فر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه بستر‌های قانونی برای فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد شده است، افزود: قانون برنامه پنجم توسعه یکی از این بستر‌ها است.
رحیمی فر اضافه کرد: پیش بینی اقتصادی درصدی از اعتبارات نهاد‌ها دستگاه‌های اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بستر بسیار مهمی است که هم اکنون در حال پیگیری است.
نرگس نورا…‌زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به انجام کارهای فرهنگی و زیر بنایی دارد، گفت: لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی و مربوطه و در سال جاری که با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ است با عزمی ملی و مدیریت جهادی وارد عمل شوند.
نورا…‌زاده اضافه کرد: در دوره‌هایی توجه و پرداختن به مباحثفرهنگی در حد شعار و تبلیغ بود اما امسال باید با مدیریت جهادی این شعار عملیاتی شود.
وی اظهار کرد: ضروری است در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشکلات و مسایل، آسیب‌شناسی شوند.
در ادامه این جلسه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خواستار مساعدت و کمک شورای اسلامی شهر همدان جهت برنامه‌ها، ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت شد گفت: انتظار می‌رود شورا و شهرداری ما را در خدمت رسانی به جامعه ایثارگر و مباحثفرهنگی کمک کنند.
ناصر عارف توجه به فرزندان و خانواده‌های شهداء و ایثارگران از جمله راه‌های ترویج ایثار و شهادت برشمرد و افزود با توجه به اینکه قانون برای خانواده‌های شهداء و جانبازان بالای ۲۵ درصد خدماتی را لحاظ کرده است، لذا انتظار می‌رود این خدمات برای جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز ارائه شود.
عارف از وجود بیش از دو هزار ۱۰۰ فرزند شهید و جانباز بالای ۲۵ درصد جویای کار در استان همدان خبر داد و گفت: لازم است فرصت‌های شغلی و امکاناتی که در اختیار شهرداری وجود دارد از فرزندان جامعه ایثارگران نیز بکار گرفته شود.
عارف خواستار مناسب سازی معابر سطح شهر همدان جهت تسهیل در تردد جانبازان که با محدودیت جسمی حرکتی مواجه‌اند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز