خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ریشه گرفتاری‌های کشور بی‌توجهی به عقلانیت است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۵

مهم‌ترین مسئله مردم در حال حاضر موضوع معیشت، گرانی و نرخ بالای بی‌کاری است، و این مسائل، باید در اولویت‌ کاری رئیس جمهور آینده قرار بگیرد.

محمدرضا عارف  پیش از ظهر جمعه در دیدار با فعالان دانشجویی این استان در سالن اجتماعات هتل سالاردره ساری، با بیان اینکه‌ دانشجویان، آینده‌سازان و سرمایه‌های معنوی کشور هستند،خاطرنشان کرد:در فرهنگ علمی ما، دانشجو به معنای فردی در جست‌و جوی واقعیت‌ها و حقایق علمی است و در همه پیشرفت‌های علمی، مدیون تلاش دانشجویان هستیم.

به گزارش ایلنا از ساری،عارف با بیان اینکه در فرهنگ سیاسی ما، دانشجو مترادف با پرسشگری، حضور در صحنه، آرمان‌خواهی، ظلم‌ستیزی است، تصریح کرد: نقش دانشجو در شش دهه اخیر در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیار پررنگ است.

وی با تاکید بر اینکه بالاترین امتیاز را در هشت سال دفاع مقدس به دانشجویان می‌دهم، گفت: سرداران و فرمانداران ارشد جبهه‌های ما از دانشجویان بودند و این توانایی و ظرفیت ما است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:‌ در شرایطی صحبت می‌کنیم که نسبت به جایگاه دانشجو در کشور، احساس خطر می‌شود و جایگاهی که دانشجو باید داشته باشد اکنون عملا در وضعیت بلاتکلیفی و بی‌انگیزگی به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه بخشی از فضای حاکم بر وضعیت دانشجویان، از سال 88 به بعد بوده است،گفت:دانشجویان به واسطه حضور در انتخابات سال 88 هزینه‌هایی را متحمل شده اند و آنها را ستاره دار کردند در حالیکه هم باید بخاطر احساس وظیفه ای که دانشجویان برای حضور در صحنه انتخابات داشته اند مورد تشویق قرار بگیرند و هم بخاطر ستاره دار کردن از آنها عذرحواهی کرد.

عارف تاکید کرد: می‌توان این نوید را داد که با یک حرکت جهشی و نگاه امید به آینده، این وضع را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه باید برای اصلاح این وضعیت تلاش داشته باشیم، انتخابات را بهترین فرصت برای اصلاح این شرایط است دانست و اظهار داشت:در شرایطی قرار داریم که با وجود دستاوردهای ارزنده و پشتوانه قوی مردمی، در زمینه‌های مختلف، مشکلاتی داریم.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه گرانی وضعیت کمرشکنی برای توده های ضعیف و حتی قشر متوسط مردم به وجود آورده است، اظهار داشت:‌ در همه بخش‌ها با مسائلی مواجه هستیم و قشر نخبه باید به میدان آمده و مردم را آگاه کند تا به چه کسی رای دهند.

عارف با تاکید بر اینکه قطار انقلاب باید در ریل اصلی خود قرار گیرد،خاطرنشان کرد:انتظار ما این است که دانشجویان با توجه به سهم بسیار بالایی که در میان قشر نخبه دارند، در انتخابات سال 92 حماسه بیافرینند.

عارف با اشاره به اینکه نقد و تحلیل گذشته، برای آینده واجب است، تصریح کرد:‌ اگر در گذشته هزینه‌هایی برای حضور پرداخت کردیم، این هزینه‌ها نباید بهانه‌ای بر حضور نیافتن باشد.

وی با بیان اینکه بدون پرداخت هزینه، هیچ‌ کاری نمی‌توان انجام داد، افزود:‌ البته انتظار می‌رود مسئولان، مراقبت کنند که هزینه یک گروه یا باند به قشر نخبه وارد نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر جایی با بی‌مهری مواجه شدیم نباید تاثیری در تصمیم‌گیری ما داشته باشد، خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان در گذشته هزینه‌های زیادی متحمل شدند و تحمیل این هزینه به دانشجویان، جفا در حق کشور است.

وی با بیان اینکه باید تشکل‌های واقعی دانشجویی در دانشگاه‌ها فعال باشند، گفت:‌ فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه ها را یک ارزش می‌دانم چراکه ما حق نداریم به دانشجو دیکته کنیم که چگونه فکر و فعالیت سیاسی داشته باشد.

عارف با اشاره به اینکه از تجربیات گذشته درس بگیریم، اظهار داشت: در دهه چهارم انقلاب، حق آزمون و خطا نداریم و نباید افراد بی تجربه سکان اداره کشور را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر شرایط، شرایط ویژه‌ای نبود شاید بهتر بود که میدان را به جوان‌ترها واگذار کنیم،خاطرنشان کرد:شعار ما در انتخابات "امید" است، امری که احساس می‌کنیم داروی دست یافتنی است.

عارف ریشه گرفتاری‌های کشور را بی‌توجهی به عقلانیت دانست و تاکید کرد:مهم‌ترین مسئله مردم در حال حاضر موضوع معیشت، گرانی و نرخ بالای بی‌کاری است، و این مسائل، باید در اولویت‌ کاری رئیس جمهور آینده قرار بگیرد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات را یک بازی برد- برد می‌دانیم، افزود: اگر برنده نشدیم هم باید احساس برد داشته باشیم چراکه بعد از انتخابات باید در فضای دوستانه، کشور اداره شود.



 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز