خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

كمتر افرادی هستند كه در جوامع قانونی به نفع بشریت وضع كنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۶

نفوذ اندیشه بیگانه، تجدد گرایی افراطی، ناتوان گذاشتن جامعه، رخنه فرصت طلبان، ابهام در طرح های آینده و آفت از نوع اینكه اخلاص نداشته باشیم از مهمترین آفت های انقلاب است كه باید به آن توجه شود.

با حضور علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادواره سردار شهید رمضانعلی موسی زاده حلیم مدیر آموزش و پرورش دوران جنگ در بهشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بهشهر،علی مطهری در این یادواره كه در مسجد گرجی پایین برگزار شد اظهار كرد: برگزاری یادواره شهدا و این مراسم برای جامعه امری لازم و ضروری و كار محترم و مفیدی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از شهادت بعنوان مرگ آگاهانه در راه اهداف الهی و اسلامی نام برد كه تا این فاكتورها و شرایط برای شهادت مهیا نباشد نمی توانیم به كسی بگوییم شهید و او را شهبد بخوانیم.

مطهری با بیان اینكه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از گروههای كمونیست و مجاهدین خلق كه كشته می شدند واژه شهید را انتخاب می كردند كه شهید مطهری مخالفت كردند كه آنها شهید نیستند.

وی ادامه داد: شهید در اسلام دارای جایگاه بلند و رفیعی است و هیچ جایگاهی در حد شهادت دارای ارج و قرب نیست ومقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت مكاتب انبیاء و مكاتب سایر بشریت گفت: پیامبران علاوه بر آزادی اجتماعی برای انسان آزادی معنوی قائل هستند و تا این آزادی معنوی نباشد هیچ آزادی میسر نیست درحالیكه مكاتب بشری مبتنی بر آزادی اجتماعی است و به معنویت پرداخته نشده است و به همین دلیل انسان محدود می شود.

مطهری افزود: اكنون كمتر افرادی هستند كه در جوامع مختلف قانونی به نفع بشریت وضع كنند بلكه همه به نفع خود، منطقه، شهر و یا كشور و محدوده خود قانون وضع می كنند و این مسئله ناشی از هواهای نفسانی آنان است.

وی ادامه داد: اما شهدای ما با گذشتن از هوای نفسانی و غلبه بر آن، هستی خود را فدا كردند تا اسلام باقی بماند و حال اگر از اسلام نگوییم و تنها از ایران بگوییم انحراف است چرا كه امام راحل نیز تمام برنامه هایشان در راستای اسلام بوده است و رهبری نیز چنین است.

مطهری بیان داشت: اگر ایران را دوست داریم به دلیل اسلام است چرا كه مرزهای ما قراردادی است و دوست داشتن وطن و كشور به تنهایی امر عالیه انسانی نیست بلكه باید كشور خود را به خاطر اسلام و دینی كه برای ما دارد و ارزش های دینی دوست بداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آرمانهای انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب مخصوص به خود است و به قول شهید مطهری انقلاب ما تنها قابل قیاس با انقلاب صدر اسلام است و با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست.

وی یادآور شد: اگر عدالت اجتماعی در انقلاب ما بود و در سایر انقلاب ها نیز مشاهده شد، عدالت اجتماعی ما د ر قالب اسلام ارائه شد و سایر انقلاب ها دارای این مولفه مهم نبودند.

مطهری اضافه كرد: در آزادی اجتماعی نیز ما در انقلااب خود تا آنجا پیش رفتیم كه آزادی فردی آسیب نبیند.

وی با بیان اینكه یكی از شعارهای ما در انقلاب استقلال بود خاطر نشان كرد: ما استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می خواستیم كه استقلال فرهنگی در رای همه آنها بوده است، ما در استقلال سیاسی تنها كشوری هستیم كه استقلال سیاسی داریم و هیچ كشوری نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد اما استقلال فرهنگی در اولویت است چرا كه ارزش ها، فرهنگ، اصالت و همه منویات جامعه اسلامی ما در گرو فرهنگ ما است.

مطهری گفت: اسلام دین اخوت و برادری و مساوات است و جامعه ما نیز پیوند عدالت و اخوت و معنویت است و در این میدان مسابقه هر كه تلاش بیشتری كند موفقیت بیشتری كسب خواهد كرد.

وی افزود: عدالت قضایی نیز یعنی ینكه همه در برابر قانون یكسان باشند و فرقی برای كسی كه ضعیف و ناتوان است و كسی كه توانمند است در دستگاه قضایی وجود نداشته باشد اما متاسفانه گاهی در كشور مشاهده می كنیم كه حرف هایی زده می شود كه با عدالت سازگار نیست و مثلا" رییس جمهور می گوید: خط قرمز ما كابینه است یعنی اینكه همه جایی می توانید رسیدگی كنید به استثنای كابینه و نباید در كابینه وارد شوید و به آن رسیدگی كنید.

مطهری اضافه كرد: باید به ارمانهای انقلاب در تمام جهات توجه كنیم تا سعادت واقعی حاصل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آفت های انقلاب اسلامی گفت: نفوذ اندیشه بیگانه، تجدد گرایی افراطی، ناتوان گذاشتن جامعه، رخنه فرصت طلبان، ابهام در طرح های آینده و آفت از نوع اینكه اخلاص نداشته باشیم از مهمترین آفت های انقلاب است كه باید به آن توجه شود.

مطهری گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم كه باید به هوش باشیم و آگاهانه عمل كنیم و مراقب فرصت طلبان باشیم تا پیام شهدا بدرستی در انقلاب و برای جوانان تبیین شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز