خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:

چهار و نیم میلیون نفر در کشور کارت اولی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۸۸

سن واجدین شرایط برای دریافت کارت هوشمند از ۱۵ به بالا بوده که جمعیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری کارت اولی بین سنین ۱۵ تا ۲۰ سال است.

ایلنا - یاسوج:مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از صدور " کارت ملی هوشمند " در سراسر کشور براساس دستورالعمل سازمان مرکزی تا اطلاع ثانوی برای کارت اولی ها خبرداد و تاکید کرد که فقط کارت اولی ها فعلا برای دریافت این کارت می توانند به شعب ثبت احوال در شهرستان ها و اداره پست در یاسوج مراجعه کنند.

" سیدمحمدعلی تقوی " درگفت و شنود اختصاصی با ایلنا از یاسوجگفت: طبق آمار سازمان مرکزی ثبت احوال، حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت اولی یعنی فاقد کارت ملی و هوشمند هستند در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ماهیانه ثبت احوال کشور برای صدور " کارت ملی هوشمند " براساس زیرساخت های موجود ۱۵۰ هزار کارت است، اظهارداشت: ثبت نام برای دریافت این کارت هم اکنون سه برابر ظرفیت موجود است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: سن واجدین شرایط برای دریافت کارت هوشمند از ۱۵ به بالا بوده که جمعیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری کارت اولی بین سنین ۱۵ تا ۲۰ سال است.

تقوی، حجم بالای درخواست کنندگان " کارت ملی هوشمند " را بیش از ظرفیت چاپ کارت هوشمند ذکر و خاطرنشان کرد: سازمان مرکزی برهمین اساس فعلا دستور به صدور کارت هوشمند ملی تا اطلاع ثانوی برای کارت اولی ها را صادر نموده است.

وی گفت: آمار کارت اولی ها در کهگیلویه و بویراحمد بطور دقیق معلوم نیست و شعب ثبت احوال این استان نیز هم اکنون فقط کارت اولی ها را برای دریافت " کارت ملی هوشمند " ثبت نام می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز