خبرگزاری کار ایران

فرماندار چرام در کهگیلویه و بویراحمد:

اقدام امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ساخت منبع آب روستایی تخلف محرز است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۲۵۶

فرماندار چرام در کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد اداره کل امور عشایر این استان در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی به عشایر، اظهار داشت: متاسفانه در اقدامی که تخلف محرز بوده، این اداره کل اقدام به ساخت منبع آب در روستایی از بخش سرفاریاب کرده است.

به گزارش ایلنا از چرام، "ابراهیم فتاح پور " در نشست با رسانه ها گفت: عشایر این شهرستان از نحوه خدمات رسانی اداره کل امور عشایر در حوزه آبرسانی گله‌مند بوده و آنوقت، مسئولان این اداره کل اقدام به ساخت منبع آب در روستایی می کنند که مورد اعتراض مسئولان وقت و کارشناسان بوده است.

وی با تاکید بر گله‌مندی خود، مدیران وقت و کارشناسان مرتبط، خاطرنشان کرد: طبق اسناد و اطلاعات موجود ساخت این منبع آب روستایی بدون هماهنگی با فرماندار چرام و مدیر سابق امور عشایری شهرستان در منطقه شرآبگرو سرفاریاب صورت گرفته است.

فرماندار چرام در کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچگونه هماهنگی‌با ما و متولی امور عشایر در این شهرستان نشده و ایشان هم در این زمینه اظهار بی اطلاعی کردند.

فتاح‌پور تاکید کرد که طبق نظر کارشناس فنی امور عشایر حوزه کهگیلویه، چرام و لنده که بازدید میدانی داشتند این طرح را رد کردند و گفتند توجیه فنی و اقتصادی ندارد و نیاز آنجا این مورد نیست زیرا محل احداث نقطه روستایی است.

وی گفت: احداث منبع آبی در روستایی که هیچ سودی بحال عشایر شهرستان چرام ندارد تخلف محرز است و در حال پیگیری جدی موضوع نیز هستیم.

فرماندار چرام از رایزنی های مستمر خود با " سیدموسی خادمی" استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط خبرداد و اظهارداشت: با استاندار هم در این موضوع صحبت کردیم و نظر ایشان هم برخورد قاطعانه با تخلف است.

فتاح پور باتاکید براینکه رسانه ها ما را دراین موضوع یاری دهند،تصریح کرد: توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمام استان خارج از قومیت وطبقه ومسائل محلی می بایست باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان چرام گفت: باید کارشناسان پیگیری کنند که مناقصه واگذاری این منبع آبی چگونه صورت گرفته است.

وی گفت: واگذاری مناقصه این پروژه به برادر یکی از مسئولان استانی که این دیگر تاسف بار است.

فتاح پور افزود: این پروژه برخلاف نظر کارشناس فنی که رد شده بود بطور مخفیانه هماهنگ و در روستایی اصلا عشایری نیست احداث کرده اند.

وی گفت: عشایر که اطلاع ندارند این منبع کجا طراحی، کدام نقطه و چگونه ساخته شده ولی وظیفه ما و اصحاب رسانه و همه مردم براساس اصل مترقی امر به معروف ونهی از منکر این است که چنین تخلفاتی را اطلاع رسانی کنیم.

فرماندار چرام در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روستای شرآب گرو سرفاریاب، عشایر چندانی در آن روستا ساکن نیست واصلا کوچ رو نیستند وشاید یک خانوار کوچ رو وجود داشته باشد.

فتاح پور گفت: عشایر مناطق مختلف شهرستان چرام اگر چه مراتع قوی وخوبی دارند ولی به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارند و مهم ترین نیاز عشایر هم اکنون آب شرب است.

وی بااظهارتاسف از اقدام مسوولان اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از ساخت منع روستایی در باغ یکی از مدیران استانی، یادآورشد:جای بسی‌تاسف است که منبع آبی که می‌بایست برای عشایر احداث می‌شد اکنون برای فرد خاصی احداث شده است.

فتاح‌پور از مسئولان نظارتی بویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست دستورات ویژه جهت برخورد با این تخلف آشکار را در کمترین زمان ممکن صادر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز