خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد:

توزیع 12 تن سیب درختی بین زائران/ پارچه‌بستن به درختان مجاور امامزاده‌ها خرافه است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۲۰۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۱۲ تن سیب درختی خود این استان در ایام اربعین بین زوار امام حسین(ع) خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "حجت‌الاسلام سید نورالله‌ جنتی‌پور "در نشست رسانه ای در یاسوج، گفت: ۱۲ تن سیب از محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بین زوار شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی واقع در مرز چزابه توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز عراق و ایران جهت پذیرایی از زوار امام حسین(ع) مستقر شده‌اند،اظهارداشت: تصاویر شهدای مدافع حرم این استان در این محل نصب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مرز ۱۰ تخته چادر با تمام امکانات و ۳۰ جشمه سرویس بهداشتی برای استقبال از زائران امام حسین(ع) در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم شده است.

جنتی‌پور از اسکان روزانه سه هزار زائر اربعین حسینی در این چادرها خبرداد و خاطرنشان کرد: تلاش های صورت گرفته با همکاری چهاراستان صورت می گیرد.

وی افزود: روزانه پنج هزار میان وعده و در مجموع هشت هزار وعده غذایی(صبحانه، نهار و شام)  توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موکب این استان که به نام " سید الشهداء " نام‌گذاری شده ، روحانیون مستفر به مسائل شرعی زوار امام حسین(ع) پاسخ می‌دهند.

پارچه بستن به درختگان مجاور امامزادگان خرافه است

جنتی، استان های مشارکت کننده در برگزاری موکب " سیدشهداء " را استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان عنوان و خاطرنشان کرد: در محورهای مواصلاتی استان از جمله امامزاده جعفر(ع)، بی‌بی حکیمه(س)، سه راهی بهبهان و امامزاده قطب‌الدین (ع) موکب‌هایی برای خدمات رسانی به زائران نیز برپا شده است.

وی گفت: تنها دستگاهی که از هیچ مراجعه کننده‌ای هزینه‌ای نمی‌گیرند، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام مراجعه کنندگان به اماکن مقدس بطور رایگان از تمام امکانات از جمله مهمانسراها و سرویس‌های بهداشتی و سایر خدمات استفاده می‌کنند.

جنتی با اشاره به مقابله این اداره‌کل با خرافات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پارچه بستن به درختان اطراف امامزادگان (علیهم الاسلام) برای برآوردن حاجات یکی از موارد خرافاتی بود، که به این مسئله ورود پیدا کردم و آن را تخریب کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز