خبرگزاری کار ایران

تاجزاده در یاسوج:

از اصلاحات دفاع می‌کنم نه از اصلاح‌طلبان/ حکومت باید مقتدر و پاسخگو باشد/ هر حرکتی در جهت تضعیف حکومت خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۶۲

معاون وزیرکشور در دولت اصلاحات گفت: در ایران هر اندیشه و حرکتی در جهت تضعیف حکومت بالقوه خطرناک است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سیدمصطفی تاجزاده معاون وزیرکشور دولت اصلاحات در جمع شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد با حساس خواندن شرایط کنونی کشور ایران در منطقه و دنیا، یادآورشد:‌ ما در شرایط حساسی به سر می‌بریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کشور همیشه با مشکل مواجه بوده است اما در هیچ دوره‌ای تا این اندازه مشکلات مختلف روی هم به صورت انباشته شده وجود نداشت. 

تاج زاده با بیان اینکه مشکلات مختلف زیست محیطی،اجتماعی و نزاع‌های سیاسی و در کنار آن اعتماد در میان مناسبات سیاسی اجتماعی نیز از بین رفته است، اظهار داشت:‌ چند نگاه در مورد ریشه مشکلات وجود دارد که می‌توان گفت گروه اول نگاه بدبینانه دارند و معتقدند کارگزاران سیستم دچارفساد سازمانی شده‌اند و همه اندیشمندان و سیاست ورزان مورد اتهام هستند اما گروهی دیگر همه خوبی و مسائل مثبت را مربوط به نهادهای انتصابی می‌دانند.

وی گفت: پیروان این دیدگاه اعتقاد دارند که همه نهادهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی تحت سیطره نهادهای انتصابی باشند تا مسائل حل شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه برخی از سازوکارها در جامعه ما وجود دارند که سبب ریشه دواندن مشکلات می‌شوند، تصریح کرد:‌ نظارت استصوابی کاری کرده است که بجای نظارت ملت بر دولت، این دولت باشد که بر مردم نظارت کند. این جابجایی سبب شده که شایستگان به کنار روند و بسیاری از مشکلات بر جامعه سیطره یابد.

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات با طرح این سوال که اگر امروز از ما بپرسند مهم‌ترین مساله امروز ما چیست؟ اظهارداشت: بی‌کفایتی مدیریتی ، فساد ، تبعیض ساختاری، بی اعتمادی روبه رشد در جامعه و مشکلات اجتماعی و زیست محیطی مهمترین این مسائل است.

تاج زاده با طرح این سوال که آیا اصلاحات در ایران جواب می‌دهد؟ هم ادامه داد:‌آنچه بنده از آن دفاع می کنم اصلاحطبی ست نه اصلاح طلبان.

وی گفت: اصلاح طلبی دارای تباری‌ است که از امیرکبیر و مصدق و….شروع می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ایران، اولین مولفه اصلاحات را نفی خشونت‌ورزی ذکر و یادآور شد:‌بقیه مولفه‌ها در ذیل آن قرار می‌گیرند.

تاج زاده افزود:‌ یکی دیگر از مولفه‌ها، مردم هستند که باید برای خود تصمیم بگیرند نه این که این تصمیم ها بیرون از مرزها برای مردم گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات یعنی تکیه بر ملت ، بهبودخواهی و نفی هرگونه خشونت ورزی، تصریح کرد:‌ مهمترین دستاوردهای اصلاحات در دو دهه گذشته را در دو جنبه پاسخگو کردن قدرت و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود می توان بررسی کرد.

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: امروز در فضای کشور انسداد و ممنوعیت محکوم به شکست است و آخرین آن که شکست خورد فیلترکردن تلگرام بود.

تاج زاده، شاکله اصلاح طلبی را دموکراسی خواهی ذکر و اظهار داشت: امروزه جریان‌ها و جنبش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و حتی اصول گرایان به فرآیند دموکراسی روی آورده‌اند.

وی گفت:‌ راهکار حل مشکلات جامعه امروز باحضور مردم محقق خواهد شد و سیاست ورزان و سیاست پیشه‌گان ناگزیر از پذیرش مردم و رای و نظر آنها هستند.

تاج زاده با تاکید براینکه دولت (حکومت)در ایران باید مقتدر باشد،خاطرنشان کرد:‌ ما کشوری غنی و در موقعیت ژئوپولتیک قرار دارد که دارای ۱۵ همسایه می باشد و این مختصات ایجاب می کند که دولت در ایران قوی باشد.

وی افزود:‌ ایران دارای تنوعات قومی،مدهبی، هویتی بوده که در حالت عادی می تواند زیبا و غنابخش باشد ولی اگر بین این تفاوت گسست ایجاد شود می تواند آسیب زا و بحران‌خیز هم شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در ایران هر اندیشه و حرکتی در جهت تضعیف حکومت بالقوه خطرناک است.

وی افزود:‌ دولت (حکومت) باید مقتدر و شفاف و پاسخگو باشد، دولت باید مقتدر باشد اما قانون گرا باشد و در عرصه سیاست خارجی باید بتواند از منافع خودش دفاع و هنرنمایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز