خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برند سازی از بزرگ ترین مشکلات گلستان است/ صنایع بسته بندی و تبدیلی باید در استان رونق بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۶۷۴

یک فعال اقتصادی گفت: برندسازی از بزرگ ترین ضعف های صنایع استان گلستان است که متاسفانه جایگاه خاصی در گلستان ندارد.باید جهت معرفی کالاهابه کشورهای هدف صادرات ،استاندارد سازی بین المللی صورت بگیرد.

محمد اسداله پور با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهار داشت: ظرفیت گلستان در بحث صادرات محصولات فرآوری شده از صنعت کشاورزی و دام پروری بسیار بالاست.برای مثال محصولات لبنی در کشور های آسیای مرکزی  بسیار پرطرفدار است و مشخصا تولید کنندگان این محصولات در استان،با در نظر گرفتن استاندارد های این کشورها می‌توانند بازار فوق العاده ای جهت فروش محصولات خود داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر تولید کنندگان استان قصد حضور در بازارهای آسیای مرکزی داشته باشند ، باید ابتداء از استاندارد های آن کشورها اطلاع کافی کسب نموده ، تراز کالاهای خود را بین المللی کرده و از از همه مهم تر روی برند و نوع بسته بندی خود در آن کشور ها به صورت ویژه کار کنند.

محمد اسداله پور بیان کرد: تولید کنندگان با تولید محصولات بدون در نظرگرفتن بازارهای خارجی سهمی از آن بازارها نخواهند داشت و مسئولین این حوزه باید جهت آگاه سازی تولید کنندگان ورود نموده و ابزارهای آگاهی آنهارا فراهم آورند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مسائلی که تولیدکنندگان باید جهت حضور در بازار کشورهای همسایه و سایر کشور ها درنظر بگیرند ، اطلاع از فرهنگ ، آداب و رسوم و ذائقه مردم آن کشور هاست. این مهم دست یافتنی نیست مگیر اینکه هم افزایی فی مابین صادرکنندگان استان و تولید کنندگان برقرار شود . تجربه بصری وارتباطات ویژه تجار در کشور های مختلف میتواند روند جذب بازار را برای تولید کنندگان سریع تر کند.

وی گفت: در چند ماه اخیر هـیئت های تجاری بسیاری از کشور های گوناگون وارد استان شدند و جلساتی متعددی با مسئولین استان داشتند که فی نفسه فوق العاده بوده و همینکه ذهن مسئولین متمرکز به ارتباطات خارجی هست نشان از ذهن پویا و نگاه به روز رسیده این بزرگواران جهت حل قسمتی مسائل اقتصاد استان از این طریق است و قابل احترام.

فعال اقتصادی بیان کرد : کشورهای آسیای مرکزی بازار ویژه ای برای محصولات استان خواهند بود و گلستان ظرفیت اینکه هاب صادراتی آن منطقه باشد را دارد. این مهم با برنامه ریزی عوامل اقتصادی استان و همکاری تولیدکنندگان و بازرگانان استان دست یافتنی است.

وی افزود : باید جهت تکمیل پاذل پروژه گذرگاه شمال به جنوب هرچه سریعتر خطوط ریلی ( گلستان - سمنان ) تکمیل و راه اندازی شود تا انتقال کالا به چند برابر وظعیت موجود افزایش پیدا کند. این اتفاق بزرگ به اقتصاد استان رونق ویژه ای خواهد بخشید و این خطوط ریلی نقش مهمی در تجارت استان ایفا خواهد کرد.

اسداله پور تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر تجار استان فعال در حوزه آسیای مرکزی هستند و در سالهای اخیر مشکلات    ایران و ترکمنستان که دروازه ورود گلستان از مسیرهای زمینی و ریلی به آسیای مرکزی است این ارتباط را ضعیف کرده که امیدوارم با درایت مسئولان  ، پیگیری های استاندار  و سیاست های اتخاذ شده مشکلات برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز