خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد:

پل تازه تاسیس جلفا - نخجوان بازگشایی شد / رفع محدودیت ترانزیتی ۳۰ تنی پل مرزی جلفا

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۵

پل جدید بین جلفا و نخجوان که بر روی رودخانه ارس احداثشده است در سال ۱۳۹۰ با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد ولی بنا به اختلاف نظر در موضوعات مرزی راکد مانده بود که با مذاکرات اخیر تردد بر روی این پل از دیروز در جریان است.

ایلنا: مدیرعامل منطقه آزاد ارس از بازگشایی پل تازه تاسیس جلفا - نخجوان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محسن خادم عرب باغی گفت: با پیگیری‌های انجام یافته از طریق معاون اول رییس جمهوری و نهادهای مرتبط و پس از طی دو دور مذاکره با مقامات آذربایجانی خوشبختانه از روز گذشته تردد کامیون‌ها بر روی این پل آغاز شده و پل قدیم نیز برای تردد مسافران پیاده اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده بویژه پیگیری معاون اول رییس جمهور، محدودیت حمل بار بیش از ۳۰ تن بر روی پل مرزی جلفا - نخجوان رفع شد گفت: عدم بهره برداری از پل تازه تاسیس در کنار پل قدیمی مسئله مهمی بود که با مذاکره مقامات دوکشور حل شد.
خادم عرب باغی افزود: پایانه مرزی جلفا درمنطقه آزاد ارس یکی از پرتردد‌ترین پایانه‌های مسافری کشور می‌باشد که همه ساله هزاران نفر از اتباع ایرانی و خارجی از این طریق به کشور وارد و خارج می‌شوند و پرتردد‌ترین پایانه مسافری کشور پس از فرودگاه مهرآباد محسوب می‌شود.
گفتنی است پل جدید بین جلفا و نخجوان که بر روی رودخانه ارس احداثشده است در سال ۱۳۹۰ با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد ولی بنا به اختلاف نظر در موضوعات مرزی راکد مانده بود که با مذاکرات اخیر تردد بر روی این پل از دیروز در جریان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز