خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی:

تبریز، نسبت به سایر شهرهای کشور، بیشترین بافت حاشیه نشینی را در بر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۳۰

ساماندهی حاشیه‌نشینی جز با اراده ساکنان این بخش میسر نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز، نسبت به سایر شهرهای کشور، بیشترین بافت حاشیه نشینی را در بر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احتشام حاجی‌پور در گفتگو با خبرنگاران افزود: متاسفانه به دلایلی، بخشی از ساخت و سازهای این شهر از قدیم ناامن بوده و به همین خاطر امروز تبریز، با این مشکل روبرو است.

وی، ساماندهی حاشیه نشینی و بافت فرسوده را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه ریزی‌های شهری دانست و گفت: به همین منظور شورای چهارم تمهیدات خاصی را برای دگرگونی بافت فرسوده و حاشیه نشین در نظر گرفته است که در این بافت‌ها، به اندازه تراکم مجاز هیچ گونه عوارض پروانه اخذ نمی‌شود.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه ساماندهی حاشیه نشینی و بافت فرسوده جز با اراده و باور ساکنان این مناطق صورت نخواهد گرفت، ادامه داد: در تجمیع قطعات یا بلندمرتبه سازی واحدهای مسکونی تسهیلات و امتیازات خاصی در این بخش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش‌هایی که ساخت و ساز در آن‌ها به دلیل واقع شدن در مسیر نقاط ناامن و گسل، ممکن نیست، حمایت از بافت فرسوده و حاشیه نشین، در قالب آپارتمان سازی در قسمت‌های خالی شهر مورد توجه و حمایت واقع خواهند شد.

حاجی‌پور با بیان اینکه احیای بافت فرسوده و حاشیه نشین محدود به بخش سکونتگاه نیست، اظهار داشت: تقویت و توانمندسازی این نقاط در قالب خیابان گشایی، احداثپارک‌های محله‌ای و ایجاد امکانات و توسعه خدمات شهری، پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: به نوبه خود، عهد و پیمانم با شهردار تبریز این بوده که حداقل در دوره فعلی، بهترین راهکارهای ممکن برای احیای بافت فرسوده و حاشیه نشین صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز