خبرگزاری کار ایران

توسعه مازندران در گرو توسعه راههای روستایی استان است

با توجه به موقعیت راههای روستایی در شهرستانها، اقدامات بسیار گسترده ای در حال انجام بوده كه یكی از این فعالیتها بهسازی و آسفالت راههای روستایی شهرستان سوادكوه است.

ساری - ایلنا: معاون راهروستایی اداره كل راه و شهرسازی مازندران ضمن تاكید بر اهمیت راههای روستایی در این استان عنوان كرد: توسعه مازندران در گرو توسعه راههای روستایی این استان است.

به گزارش ایلنا، لطف الله عباسی ضمن اعلام این مطلب افزود: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یكی از فعالیتها و وظایف وزارت راه و شهرسازی را تشكیل می دهد كه شامل احداث و آسفالت و نگهداری راههای روستایی اعم از ترمیم و لكه گیری آسفالت، خط كشی راههای آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاكسازی حریم راههای روستایی و... است.

وی در ادامه تصریح كرد: با اجرای خدمات مذكور رفاه لازم در مناطق روستایی فراهم می شود و زمینه ساز رشد و تولیدات كشاورزی و ایجاد جاذبه های لازم برای تثبیت جمعیت روستایی شده تا از مهاجرت بی رویه جلوگیری شود.

عباسی در ادامه به اهمیت راههای روستایی در مازندران اشاره و عنوان كرد: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و محیطی از جمله استانهایی است كه تعدد روستاها در آن زیاد بوده، لذا بهسازی و ایمن سازی راههای ارتباطی این روستاها یكی از اولویت های اصلی و مهم كاری این اداره كل است.

وی در ادامه افزود: از این رو و با توجه به موقعیت راههای روستایی در شهرستانها، اقدامات بسیار گسترده ای در حال انجام بوده كه یكی از این فعالیتها بهسازی و آسفالت راههای روستایی شهرستان سوادكوه است.

معاون راه روستایی راه و شهرسازی استان در ادامه خاطرنشان كرد: آسفالت راه روستایی "تیلم" در بخش مركزی شهرستان سوادكوه یكی از محورهای مهم روستایی این شهرستان بوده كه عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت آن به طول 4/2كیلومتر با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال به اتمام رسیده است.

وی طول كل مسیر روستایی مذكور را 6 كیلومتر عنوان كرد.

عباسی در ادامه اظهار داشت: با اتمام پروژه مذكور 50 خانوار این منطقه از نعمت یك راه ایمن و استاندارد بهره مند شدند.

 از 10100 كیلومتر راه ارتباطی در مازندران مقدار 7766 كیلومتر راه روستایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز