خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران آذربایجان شرقی:

پاسداری از قانون كار نیازمند وحدت تشكل‌های كارگری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۲

آیا عدم ارائه سهم ۳۰ درصدی صنعت در قانون هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت که به افزایش سرسام آور هزینه حاملهای انرژی بخش تولید منجر شده و مانع اشتغال‌زایی و عامل بیکاری کارگران شده است، به قانون کار که تنها حداقل‌هایی را برای کارگران تضمین می‌کند، ارتباطی دارد که آقایان به بهانه رفع موانع تولید قصد تغییر این قانون را دارند؟

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی خواستار انسجام تشکل‌های کارگری برای پاسداری از قانون کار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، علی خادم با تاکید بر اینکه قانون کار به عنوان میثاق نامه کار، کارگر و تولید شناخته می‌شود، گفت: مهم‌ترین بهانه مخالفان قانون کار این است که این قانون مانع اشتغال زایی است و این ادعا غالبا از جانب اتاق بازرگانی برای سودجویی بیشتر مطرح می‌شود و قصدی جز نابودی مواد حمایتی قانون کار ندارند.

خادم افزود: آیا عدم ارائه سهم ۳۰ درصدی صنعت در قانون هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت که به افزایش سرسام آور هزینه حاملهای انرژی بخش تولید منجر شده و مانع اشتغال‌زایی و عامل بیکاری کارگران شده است، به قانون کار که تنها حداقل‌هایی را برای کارگران تضمین می‌کند، ارتباطی دارد که آقایان به بهانه رفع موانع تولید قصد تغییر این قانون را دارند؟

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه قانون کار ذاتا جهت حمایت از کارگران در پیروی از فرمایشات امام راحل در سال ۶۹ تصویب شده بود، افزود: متاسفانه امروز بسیاری از مواد حمایتی این قانون به دست فراموشی سپرده شده است و این در حالی است که در آموزه‌های اسلامی تاکیدات فراوانی در خصوص حمایت از کارگران مطرح شده است.

خادم تاکید کرد: تغییر قانون کار به هیچ وجه منطقی نبوده و به دلیل مشکلات اقتصادی موجود ضربه دیگری بر اقتصاد ما وارد خواهد آورد، بنابراین نیازمند انسجام تشکل‌های کارگری برای حمایت و پاسداری هر چه بیشتر از قانون کار هستیم و این یک وظیفه انسانی و شرعی برای تمام کارگران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز