خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران خبرداد:

وجود ۹۷ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۶۰

تامین رفاه و آسایش مستمری بگیران و بازنشستگان از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است. / کانون‌های بازنشستگی، بازوان توانمند سازمان تأمین اجتماعی هستند.

محمودی، مدیر کل تامین اجتماعی مازندران به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در جمع کارگران بازنشسته استان که در محل شعبه تامین اجتماعی شعبه دو ساری شد تامین رفاه و آسایش مستمری بگیران و بازنشستگان را از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است عنوان کرد و تکریم و احترام به بازنشستگان از رسالت‌های مهم سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با اشاره به اینکه دوران بازنشستگی دوران کمال فکری و پختگی است گفت: جهت تحقق رضایتمندی حداکثری بازنشستگان که از مهم‌ترین اولویتهای سازمان تامین اجتماعی است به همکاری و همفکری اعضای کانونهای بازنشستگی که ذخایر ارزشمند تجربه و خردند نیازمندیم.

محمودی تصریح کرد: کانون‌های بازنشستگی، بازوان توانمند سازمان تأمین اجتماعی هستند که این سازمان را در دستیابی به اهداف عالیه آنکه رفاه و آسایش حداکثری بازنشستگان و مستمری بگیران می‌باشد یاری می‌کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان مازندران در ادامه از وجود ۹۷ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان خبر داد و گفت: این رقم با احتساب خانواده‌هایشان به ۲۱۲ هزار نفر می‌رسد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌هایی که در دست اقدام این سازمان است پرداخت و گفت: اولین و مهم‌ترین برنامه این سازمان ایجاد وحدت و همدلی است چون بر این اصل معتقدیم که قدرت در وحدت است و خطر در تفرقه.

محمودی حضور نماینده کانون بازنشستگان استان را در تهران بسیار موثر دانست و عنوان کرد: برنامه بعدی ما نماینده یا سفیری از مازندران به مرکز است.

وی همچنین استفاده از تسهیلات برای اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات با استفاده وام‌های کم بهره از بانکهای عاملی که با سازمان طرف قرار داد هستند را دیگر برنامه سازمان خواند.

محمودی در ادامه تلاش در جهت مشارکت دولت در امر بیمه تکمیلی، تلاش در جهت اعتبار برای جانمایی دفا‌تر کانون بازنشتگان در شهرستان‌ها، افزایش تعداد مبلغ برای وامهای ضروری همچون وام دانشجویی، وام خرید کالا، تلاش در جهت انسجام و اتحاد بین اعضای کانون شهرستان‌ها با اعضا، تقویت و تعاملات بین کانون شهرستان‌ها با کانون استان و کانون استان با کانون مرکز، تهیه کارت شناسایی برای کسانیکه که فاقد کارت هستند و تمدید اعتبار برای کسانیکه دارای کارت هستند، تعامل با مقامالات ذیصلاح از جمله استانداری و مدیر یت شهری جهت استفاده بازنشستگان از اتوبوس‌های شهری و استفاده از اماکن فرهنگی و وفاهی، برگزاری کلاسهای آموزشی، بهداشتی، درمانی با همکاری مدیریت درمان مناسب با نیاز سنجی‌ها و نیازهای این قشر در جامعه از جمله برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

وی گفت: در بحثسفر‌های زیارتی سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان به استان اخصاص یافت که سرانه هر فرد ۴۰ هزار تومان بود.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران بیان داشت: در صدد هستیم این سرانه را افزایش دهیم و از اماکن و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم تا بتوانیم جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز