خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر آمل:

شیرابه زباله‌ها جان ۴۰۰هزار آملی را تهدید می‌کند / استاندار مازندران به وعده خود عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۱۳

این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص اقلیمی سالانه شاهد پذیرای میلیون‌ها گردشگر است که به همراه خود زباله‌های بسیاری را می‌آورند.

رئیس شورای شهر آمل در اشاره به وضعیت بحرانی زباله در این شهرستان را تهدیدی برای جان ۴۰۰هزار آملی بیان کرد و گفت: مسئولان استانی و استاندار مازندران به این امر توجه کنند.

به گزارش ایلنا در آمل، خسرو ابراهیم‌زاده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران آمل وضعیت زباله در محل دفن را بحرانی بیان کرد و گفت: این انباشت زباله زیست محیطی این استان را تهدید می‌کند.

وی در اشاره به یکی فعالیت‌های دوره جدید شورای شهر آمل را برنامه محور بودن کارهای شورا مطرح و عنوان کرد: در آغاز فعالیت تغییرات سازمان‌ها بوده که یکی از این تغییرات شامل سازمان پسماند آمل می‌شد.

ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه سازمان پسماند اولین خطر در بحثزباله را در آذر و دی ماه سال گذشته را حس کرده و در بین اعضای شورا مطرح شد، اذعان داشت: در آن زمان از سوی شورای شهر آمل دوبار درخواستی برای یک جلسه خصوصی با استاندار مازندران ارائه شد تا در امر وضعیت زباله و در اختیار قرار گرفتن زمین تصمیم‌گیری صورت گیرد که تاکنون موفق به این نشست نشدیم.

این عضو شورای شهر در آمل با تاکید براینکه هم‌اکنون وضعیت زباله مردم این شهر را تهدید می‌کند، اظهار داشت: با گذشت ۳۰سال از دپوی زباله در این دامنه کوه الان تاج این زباله به ۷۵متر ارتفاع رسیده است.

مسئولان استانی به قول و وعده خود عمل نکردند

وی با بیان اینکه این تاج زباله در آستانه رانش به جاده بین‌المللی هراز است، افزود: با وجود این تهدید بزرگ متاسفانه مسئولان استانی به وعده‌های خود عمل نکردند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون شیرابه‌های زباله به سمت رودخانه هراز سرریز شده است، یادآور شد: این شیرابه‌ها برای آب کشاورزی و شرب شهرستان آمل مضرر خواهد بود و محیط زیست این شهرستان را تهدید می‌کند.

رئیس شورای شهر آمل مشکل و تهدید این زباله‌ها را نه تنها برای مردم این شهرستان بلکه کل استان مازندران بیان و عنوان کرد: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص اقلیمی سالانه شاهد پذیرای میلیون‌ها گردشگر است که به همراه خود زباله‌های بسیاری را می‌آورند.

وی بیان داشت: این شهرستان با این شرایط باید از اعتبارات ملی بهره‌مند شود اگرچه در این راستا با تلاش نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ۵۰۰میلیون تومان برای تجهیز دپوی موقت و امکانات آن جذب کرده اما این اعتبار کافی نیست.

ابراهیم‌زاده با تاکید براینکه وضعیت زباله در جال حاضر یک بحثحیثیتی در این استان است که ریاست سازمان محیط زیست کشور باید به آن توجه کند، ابراز داشت: آمل برای ساماندهی این زباله به ساخت یک شهرک زباله یا کارخانه بازیافت نیاز دارد که برای احداثآنها نیاز به یک بودجه ملی است.

شیرابه زباله جان هزاران آملی را تهدید می‌کند

این مسئول با اعلام اینکه در صورت عدم توجه مسئولان استانی و استاندار مازندران این شهرستان دیگر زباله‌های شهرهای همجوار را نخواهد پذیرفت، یادآور شد: آنها باید توجه کنند که این شیرابه‌ها در صورت راه یافتن به آب رودخانه هراز که در حال ساخت سد بزرگ شمال کشور است، تهدیدی برای جان هزاران نفر از هم‌استانی‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نگاه به وضعیت زباله از احداثو اجرای پروژه‌های عمرانی در استان و شهرستان‌های آن مهم‌تر است و استانداری که در این امر وعده دادند که قبل از یک سال مشکل زباله را حل خواهد کرد به قول خود عمل کنند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه یک قطره شیرابه زباله حدود ۲۰لیتر آب را آلوده می‌کند، تصریح کرد: با توجه به این نکات بهداشتی و با وجود افزایش بیماری سرطان در این استان باید بدنبال رفع این مشکل حاد پرداخت.

این عضو شورای شهر در پایان از همه اصحاب رسانه در شهرستان آمل خواستار شد تا با قلم خود به انتقاد نسبت به عدم وعده مسئولان استانی همچنین وضعیت سرریز و شیرابه‌های زباله به سمت رودخانه بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز