خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی بابلسر:

دهیاران متولی اجرای پروژه‌ها در سطح روستاها شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۶۶

دهیاران می‌توانند به عنوان مدیران دستگاه اجرایی متولی انجام بسیاری از پروژه‌های سطح روستاها باشند.

بخشدار مرکزی بابلسر گفت: دهیاران متولی اجرای پروژه‌ها در سطح روستا‌ها شوند.
به گزارش ایلنا از بابلسر؛ مسیب میررمضانی در همایش دهیاران شهرستان بابلسر در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی توریستی میزبان با اشاره به نقش تاثیرگذار مشارکت‌های مردمی در سطح روستا‌ها اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی سبب اجرای هر چه بهتر و بیشتر طرح‌های هادی، ساماندهی و توسعه روستا‌ها می‌شود.

وی به مشکلات سطح روستا‌ها اشاره و با بیان اینکه هزینه پروژه‌هایی که در سطح روستا‌ها به همت اهالی انجام می‌شود بیش از میزان اعتباری است که برای اجرای آن به مدیران مربوطه در دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد، افزود: لازم است برخی از پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی توسط دهیاران اجرا شود.

بخشدار مرکزی بابلسر با انتقاد به اینکه چرا هیچ پروژه‌ای در سطح استان و شهرستان به دهیاری‌ها واگذار نمی‌شود، عنوان کرد: دهیاران می‌توانند به عنوان مدیران دستگاه اجرایی متولی انجام بسیاری از پروژه‌های سطح روستا‌ها باشند.

میررمضانی یکی از منابع پایدار در روستا‌ها را صدور پروانه ساختمانی و دریافت ارزش افزوده به واسطه تغییر کاربری و الحاق به بافت دانست و افزود: دهیاران در جلسات شورای اسلامی که با حضور بزرگان روستا‌ها برگزار می‌شود ساکنین روستا‌ها را ملزم به دریافت پروانه ساختمانی کنند.

بخشدار مرکزی بابلسر با بیان اینکه دهیاران اجازه ندارند تحت هیچ شرایطی برای ساختمان‌های فاقد پروانه مکاتبه مستقیم با نهادهای زیرساختی انجام دهند، بیان داشت: انجام هرگونه مکاتبه باید از طرف بخشداران انجام شود.

میررمضانی تأکید کرد: دهیاران موظفند از ارائه هرگونه امکانات زیرساختی نظیر آب، برق و گاز به ساختمان‌های فاقد پروانه خودداری کنند.

وی خواستار افزایش سهمیه برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی در روستا‌ها شد و اذعان داشت: حداقل امکاناتی که کارگران ساختمانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند بیمه تأمین اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز