خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اصلاح مدل رسیدگی به دعاوی با هدف رضایت صد در صدی کارگران و کارفرمایان

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۴۸

اگر ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را درست کنیم می توانیم کشور را قدرتمند و نیروهای از تشکل های کارگری و کارفرمایی در نهادهای تصمیم سازی کشور مانند مجلس و دولت داشته باشیم.

اولین گردهمایی مدیران کل اجرایی، معاونین و روسای ادارات استانهای منطقه یک کشور صبح امروز با حضور سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاورین و مدیران کل ستادی حوزه روابط کار این وزارتخانه و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، البرز و تهران در هتل بادله شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعون، کارورفاه اجتماعی مازندران، سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در این گردهمایی طی سخنانی گفت: این وزارتخانه رسالت بزرگی را برای موفقیت دولتها عهده دار است و قطعا مهمترین عامل این موفقیت تدبیر در تمام سطوح مدیریتی این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین سیاست های این وزارتخانه بحثسه جانبه گرایی است خاطرنشان کرد: اگر ساختار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را درست کنیم می توانیم کشور را قدرتمند و نیروهای از تشکل های کارگری و کارفرمایی در نهادهای تصمیم سازی کشور مانند مجلس و دولت داشته باشیم.

معاون روابط کار و زارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سالهای گذشته نگاه به به تشکل ها تشریفاتی و با اهداف سیاسی بوده ولی اعتقاد دولت یازدهم نگاه تخصصی به تشکل هاست.

وی اظهار داشت: سعی داریم که جهت گیریمان را از اتکا به دولت برداریم و به سمت تشکل ها و مردم تمرکز کنیم و از ظرفیت آنان برای توسعه کشور استفاده کنیم.

هفده تن ادامه داد: باید با مردم شفاف بود و نباید به آنان دروغ گفت و بهترین راه برای این مهم تشکل گرایی است.

وی تأکید داشت: تمامی ملاحظات و دستورالعمل هایی که در حوزه روابط کار تصویب و اجرا می شد دارای برد سه جانبه است یعنی منافع ملی و منافع کارگران و کارفرمایان در آن دیده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی در حوزه روابط کار در کشور داریم افزود: یکی از این برنامه ها اصلاح مدل رسیدگی به دعاوی است، در ساختار هیئت ها و نحوه رسیدگی به دعاوی مشکلات اساسی وجود دارد که باعثمی شود رضایت صد درصدی در کارگر و کارفرما وجود نداشته باشد باید بگوییم کار بدون رضایت مردم ارزشی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه کاهش حوادثناشی از کار مهمترین هدف ما در بازرسی کار است تصریح کرد: ما باید در عمل محیط کار را ایمن کنیم، رفتار نیروی کار را ایمن کنیم، مدیران را به مسائل ایمنی حساس کنیم و ضریب ایمنی را بالا ببریم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: مهمترین دغدغه ما حل مشکلات کارگران و کارفرمایان است که به آن اعتقاد داریم.

هفده تن در پایان تصریح کرد: تمامی برنامه هایی که در حوزه روابط کار اجرا می شود برای کمک به بزرگ سازی اقتصاد کشور است که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز