خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رئیس جمهور عنوان شد؛

گنجاندن روز کشاورز در تقویم رسمی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۰۵

ضرورت توجه بیش از پیش به کشاورز و کشاورزی ایجاب می‌کند یک روز در تقویم رسمی کشور به این عنوان نامگذاری شود.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از اهرم‌های مهم فرهنگی و اقتصادی کشور است، یک روز از سال به عنوان «روز کشاورز» در تقویم رسمی کشور گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، حسین نیازآذری نامه‌ای با موضوع پیشنهاد ثبت روز ملی کشاورز در تقویم رسمی کشور به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ارسال کرد که یک نسخه از آن در اختیار دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران قرار گرفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این نامه بیان داشته است: کشاورزی یکی از اهرم‌های مهم فرهنگی و اقتصادی کشور است و اهمیت و نقش کشاورزی و کشاورزان در اقتصاد ملی، اشتغال، امنیت غذایی و فرهنگ کار و خدمت بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داده است: اکنون که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم مناسب است که به هم‌گرایی بین فرهنگ و اقتصاد در وجوه مختلف، اهتمام شایسته‌ای شود.

نیازآذری ابراز داشته است: ضرورت توجه بیش از پیش به کشاورز و کشاورزی ایجاب می‌کند یک روز در تقویم رسمی کشور به این عنوان نامگذاری شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرده است: از آنجا که ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی بوده و سالروز تشکیل سازمان جهاد سازندگی محسوب می‌شود، مناسبتی اداری و سازمانی بوده و ماهیت عام دارد به طوری که کشاورزی یکی از ماموریت‌های این وزارتخانه است، پیشنهاد می‌شود یکی دیگر از روزهای سال به صورت اختصاصی به عنوان روز ملی کشاورز در تقویم رسمی کشور ثبت و اعلام شود.

این مسئول افزوده است: بدون شک اختصاص یک روز در تقویم ملی به کشاورز و کشاورزی کارکردی فرهنگی داشته و توجه افکار عمومی به اهمیت و نقش این قشر پرتلاش و جهادگر بیش از پیش جلب می‌شود؛ از سوی دیگر کشاورزان برای مشارکت در ماموریت‌های ملی به مشوق‌ها و حمایت برنامه‌ریزان و مسئولان قوای مختلف احتیاج دارند که نامگذاری اختصاصی یک روز به این عنوان در افزایش انگیزه‌های شغلی آنها موثر خواهد بود.

وی در پایان یادآور شده است: حفظ و تحکیم وجوه روحی و روانی تلاشگران عرصه تولید، تشویق و ترغیب جوانان به مشاغل کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور، توجه به کشاورزی به عنوان اولویت خودکفایی کشور، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بیمه کشاورزان و محصولات کشاورزی، تامین نهاده‌های کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید، جلوگیری از واردات بی‌رویه، فرهنگ‌سازی، توسعه آموزش و ترویج، تجاری‌سازی محصولات کشاورزی، اقتصادی کردن محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، اصلاح قوانین و مقررات بخش کشاورزی از سایر الزامات بخش کشاورزی بوده که می‌تواند در مناسبت روز یا هفته کشاورز مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز