خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی شورای اسلامی قائم شهر مطرح شد؛

قوانین ما در ارتباط با تفکیک اراضی، محکم و مطمئن نیست / جریمه های ماده ۱۰۰ برای مردم تشویق کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۲۳

برای کاهش تخلفات در ساخت و ساز شهری، باید پلیس ساختمانی از آغاز کار وارد عمل شود و نگذارد تخلفی انجام شود.

سرپرست شهرداری قائم شهر گفت: قوانین ما در ارتباط با تفکیک اراضی، محکم و مطمئن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید علی حجازی با بیان اینکه در بحثساخت و ساز غیرمجار مصاحمه و کوتاهی شهرداری را قبول داریم اظهار داشت: در ارتباط با تفکیک های غیر مجاز تنها می توانیم تخلف را به مراجع قضایی ارجاع دهیم.

وی افزود: قوانین ما در ارتباط با تفکیک اراضی، محکم و مطمئن نیست و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و متاسفانه مراجع قضایی هم در این حوزه ضعیف عمل می کنند.

حجازی به قراردادهای بدون مجوز کانون های تبلیغاتی اشاره و تصریح کرد: در مورد قراردادهای کانون تبلیغاتی، مواردی که به صحن شورا میفرستم، قراردادهایی است که شهردار سابق با کانون های تبلیغاتی بدون اخذ مجوز شورا منعقد نمود.

سرپرست شهرداری قائم شهر خطاب به اعضای شورای شهر گفت: در مصوبات شورا باید طوری عمل کنند که جلوی تخلفات شهردار گرفته شود.

در ادامه، فریبرز فتحی به ناچیز بودن مبلغ جریمه ماده ۱۰۰ شهرداری ها اشاره کرد و افزود: جریمه های ماده ۱۰۰ برای مردم تشویق کننده است و بدیل ناچیز بودن مبلغ، بازدارنده نیست.

عضو شورای اسلامی قائم شهر با بیان اینکه ماده یکصد و یک که مربوط به تفکیک است در قائم شهر اجرا نمی شود و صد در صد ایراد دارد که این امر ضرر سنگینی به شهرداری وارد می کند.

وی خاطر نشان کرد: کسی که سه خلاف کاربری، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز را مرتکب می شود وقتی به کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری ورود پیدا می کند فقط بابت ساخت و ساز غیر مجاز جریمه می شود و مبلغ این جریمه بسیار ناچیز است.

فتحی ادامه داد: برای اینکه جلوی ضررهای شهرداری گرفته شود، باید املاک تفکیکی شهر شناسایی شده و واحد نظارت شهرداری با صاحبان این املاک به نتیجه برسند.

بهنام طیبی نیز به عملکرد پلیس ساختمانی اشاره کرد و گفت: برای کاهش تخلفات در ساخت و ساز شهری، باید پلیس ساختمانی از آغاز کار وارد عمل شود و نگذارد تخلفی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ما حق نداریم طلبهایمان را از جیب مردم دریافت کنیم اظهار داشت: باید فشارها را از مردم کم کنیم و از پلیس ساختمانی بخواهیم نظارت و پیگیری را بهتر انجام دهد.

وی افزود: اگر حوزه پیگیری قوت پیدا کند، کاهش ساخت و ساز غیر مجاز و تخلف های ساختمانی را مشاهده می کنیم.

طیبی به قرارداد کانون های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: از گذشته تا کنون، هیچ کدام از تابلوهای تبلیغاتی به مزایده نرفت و این خلاف است و باید بررسی شود.

گفتنی است: در این جلسه، ۴۲میلیون تومان از محل اعتبارات بصورت علی الحساب برای لایروبی رودخانه سیاهرود به طول هزار متر در قالب طرح از سوی شهردار ارائه شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید و مقرر شد در فصل مناسب اجرایی شود.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز