خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار شد؛

صدور پروانه موقت برای چاه های سطحی غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۶۱

تنها ۷ درصد آب های جاری استان را ذخیره کرده ایم در حالی که متوسط ذخیره سازی آب های سطحی در کشور ۴۰ درصد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار صدور پروانه موقت برای چاه های سطحی غیر مجاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس سطح زیر کشت در روستاها، سوخت بخش کشاورزی در اختیار شورای اسلامی روستاها قرار می گیرد که شورا ها مسوولیت توزیع سوخت به کشاورزان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد سهمیه سوخت کشاورزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است گفت: تقاضای وزارت جهاد کشاورزی در کل کشور بر این بوده که برای بخش کشاورزی نیز همانند سایر بخش ها در طول سال سهمیه مشخص سوخت در نظر گرفته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: چاه های غیر مجاز به صورتی که گفته می شود وجود ندارد بلکه کشاورزان در مواقع کم آبی و بحران خشکسالی چاله هایی را به عنوان چاه های سطحی حفر می کنند که هیچگونه لطمه ای به منابع آب زیرزمینی وارد نمی کند.

حیدرپور با اشاره به اینکه ذخیره آب در مازندران پایین است گفت: متاسفانه تنها ۷ درصد آب های جاری استان را ذخیره کرده ایم در حالی که متوسط ذخیره سازی آب های سطحی در کشور ۴۰ درصد است.

وی افزود: تنها منابع درامدی برخی از کشاورزان معطوف به کشت و کار در زمین های کشاورزی است که در مواقع ضروری و مواجهه با بحران خشکسالی و کم آبی مجبور به حفر چاه های سطحی می شوند تا کشت و زمین های کشاورزی خود را از خشکسالی نجات دهند و این به عنوان حفر چاه های غیرمجازی که گفته می شود پذیرفته نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: اگر در حاشیه دریا چاه های عمیقی حفر شده که باعثپیشروی آب شور به سفره های آب زیرزمینی شود باید کنترل شده باشد و خواستار صدور پروانه موقت برای چاه های سطحی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مرغداری های دارای پروانه بهره برداری به اندازه کافی در استان گفت: آمادگی داریم برای واحدهای مرغداری که دارای مجوز نیستند و واجد شرایط می باشند پروانه بهره برداری صادر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: واحدهای مرغداری غیر مجاز بازار مرغ را خراب می کنند چرا که جوجه ریزی واحدهای مرغداری دارای مجوز زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی است و سازمان دامپزشکی مجوز بهداشتی می گیرند و فعالیت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز