خبرگزاری کار ایران

یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

حریم سواحل مازندران مشخص می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۱۰

ستاد تسهیلات سفر به دلیل گردشگرپذیر بودن استان، به ستاد دائمی تبدیل شده است زیرا زیباترین تجلی طبیعت در استان به نمایش گذاشته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، ساماندهی و جایابی حریم سواحل را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه نقشه حرایم سواحل استان مشخص و تهیه می شود.

علیرضا یونسی در جلسه ستاد ساماندهی طرح های دریا در استان، گفت: در این طرح مشخص می شود تا ببینم چه مقدار محدوده حریم تجاوز شده و نسبت به رفع آن اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا به سمت عقب نشینی در حوزه حریم پیش رویم.

وی با بیان اینکه همه سازمانها تلاش کردند و یک هم عهدی و بلند همتی در راستای اجرای طرح های دریا در استان شاهد بودیم، عنوان کرد: علیرغم فراز و و فرودی که در اجرای طرح های دریا داشته ایم، اما موفق عمل کردیم و عامه مردم از وضعیت طرح های دریا در سالجاری رضایت داشتند.

وی با اشاره به اجرای ۹۴ طرح دریا در نوار ساحلی استان گفت: حاصل تلاش و جلسات طرح ساماندهی دریا در قالب کتابچه ای با عنوان کتابچه شیوه نامه سواحل تهیه و پیش بینی شده است.

یونسی به مشکلات سال های گذشته در حوزه طرح دریا اشاره کرد و گفت: برخی از ناجیان غریق از سالهای ۹۰ و ۹۱ طلبکار بودند و تلاش شده تا مطالبات این گروه پرداخت شود.

وی با تاکید بر بازنگری در برخی حوزه های مربوط به طرح دریا گفت: همه سازمانها از جمله هلال احمر و سپاه با همه توان پای کار آمده اند و حوزه دریابانی استان نیز همکاری مطلوبی داشته است.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل مازندران با عنوان اینکه طرح دریا امسال در ۱۴ مهرماه تعطیل شده است گفت: بعد از پایان طرح ها، سعی کردیم نقاط ضعف و قوت ها را بررسی کنیم و نسبت به احصاء و برنامه ریزی برای اجرای مطلوب طرح ها اقدام شده است.

علیرضا یونسی از تهیه طرح هایی برای حوزه دریا در هیئت دولت خبر داد و گفت: برای اولین بار، آیین نامه سواحل در هیئت دولت مطرح و بودجه ای در این زمینه اختصاص داده شده است.

وی از تخصیص چهار میلیارد تومان بودجه برای طرح های دریا استان خبر داد و گفت: این بودجه بین هشت شهر ساحلی استان توزیع شد و مقرر شد ۵۰۰ میلیون تومان برای هر طرح توسط استانداری و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از سوی شهرداریها تامین شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ادامه داد: طرح های تهیه شده پس از تایید در شهرهای تعیین شده اجرایی می شود.

علیرضا یونسی، به برنامه های فراروی اشاره کرد و گفت: ستاد تسهیلات سفر به دلیل گردشگرپذیر بودن استان، به ستاد دائمی تبدیل شده است زیرا زیباترین تجلی طبیعت در استان به نمایش گذاشته شده است.

وی ساماندهی امور سواحل را نیاز ضروری برشمرد و گفت: این ساماندهی باید به سمتی پیش رود تا گردشگر در فصول غیر از گرما نیز از دریا استفاده کند.

وی با بیان اینکه خدمات ملی در استان مازندران انجام می شود گفت: با امکانات استانی به گردشگران سرویس ملی داده می شود و نیاز است در برنامه ریزیهای ملی به این امور توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز