خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

سدهای گلورد و هراز یک سوم از آب کشاورزی استان را تأمین می کنند

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۰۸۵

سدهای گلورد و هراز سدهای گلورد مهمترین طرح های ملی ما هستند و در سال 95 به عنوان بخشی از مطالبات مهم استان در اولویت کارهای ما باید قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از ساری، استاندار مازندران در دیدار نوروزی مدیرعامل و معاونین آب منطقه ای مازندران گفت : سدهای گلورد و هراز یک سوم از آب کشاورزی استان را تأمین می کنند و مهمترین طرح های ملی ما هستند و در سال 95 به عنوان بخشی از مطالبات مهم استان در اولویت کارهای ما باید قرار گیرد.

ربیع فلاح با بیان اینکه مشکلات کم آبی در بخش مرکزی و شرق استان هر ساله افزایش می یابد و کشاورزان برای تأمین آب کشاورزی با مشکل جدی در فصل گرما مواجه هستند، دقت در تقسیم و توزیع آب را مورد تاکید قرار داده و افزود : شرکت آب منطقه ای مازندران با مشارکت فعال فرماندار تلاش کنند تا از آب موجود به نحو مناسب مدیریت و استفاده شود .

وی با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت : امسال مسئولیت ما بسیار سنگین تر شده لذا باید مصداق ها را در تمام حوزه ها از جمله آب شناسایی و برای تحقق آن تلاش کنیم .

استاندار مازندران در پایان با قدردانی از تلاش های انجام شده در بخش آب در سال 94 تصریح کرد : خیلی از فعالیت ها نیازمند همت و اراده عمومی است و به منابع مالی نیاز چندانی ندارد که باید با همدلی و همفکری و غنیمت شمردن فرصت ها در جهت پیشرفت  و آبادانی این استان گام های مهمی برداریم .

در ادامه  محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با تشریح وضعیت منابع آبی استان در سالجاری را از لحاظ بارندگی در مقایسه با سال گذشته مثبت و از لحاظ رواناب نا مناسب اعلام کرد و گفت : گرچه تاسیسات ذخیره ای استان متناسب با نیاز نیست ولی تلاش شد آب بندان ها به میزان حدود 85 درصد و سدها به میزان حدود 75 درصد آبگیری شوند .

وی با قدردانی از حمایت استاندار و معاونین وی برای تحقق برنامه های بخش آب در استان از تصویب سد هرازو تأسیسات وابسته هراز در شورای اقتصاد در زمینه استفاده از فایناس خبر داد و اظهار امیدواری کرد به کمک مسئولین ارشد استان اعتبارات مورد نیاز سدهای گلورد و هراز  در سال 95 تامین شود .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز