خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار شهرستان محمودآباد :

رویه کنونی بانک ها عامل تعطیلی کارگاه های تولیدی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۴۰

معاون فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: نگاه بنگاه داری بانک ها کارگاه های تولیدی را به تعطیلی کشاند است

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان محمودآباد ، حسین زراعتی روز شنبه  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ، اظهار داشت: دولت تدبیر وامید در زمان آغاز به کار ، با تورم 42 درصد و رشد اقتصادی حدود منفی 6 در تولید ناخالص ملی مواجه بود.

وی ادامه داد: این میزان تورم و رشد اقتصادی منفی باعث شد تا کارگاه های تولیدی برای تامین مواد اولیه خود با مشکل روبرو باشند و در نتیجه به سمت تعطیلی سوق پیدا کنند.

زراعتی تصریح کرد: دولت تدبیر وامید برای کاهش نرخ بیکاری و بهبود بخشیدن به حوزه اقتصاد تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در سال جاری شاهد رشد اقتصادی مثبت باشیم.

معاون فرماندار شهرستان محمودآباد با گلایه از عملکرد بانک های عامل ، گفت: متاسفانه رویه بانک بیشتر به سمت وسوی بنگاه داری سوق پیدا کرده است.

زراعتی اضافه کرد: بانک ها با اعطا تسهیلات مشارکتی ، تنها در سود متقاضیان سهیم می شوند و عدم شراکت بانک ها در ضرر وزیان تولیدکنندگان ،بار سنگینی تری بر دوش آنها گذاشته است و باید این رویکرد تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت نخست دولت تدبیر وامید اشتغال جوانان است ، گفت: با فعال نمودن کارگاه های تولیدی نیمه فعال می توان این مهم را در شهرستان محقق ساخت.

زراعتی با بیان اینکه اشتغال در محمودآباد منوط به فعال نمودن کارگاه های غیرفعال است ، خاطرنشان کرد: با ارائه تسهیلات و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان می توان به این مهم جامه عمل پوشاند .

این مسوول با اشاره به اینکه دولت در سال 92 تنش زدایی بین المللی را درپیش گرفت ،افزود: موفقیت در حوزه بین الملل و آشتی جهانی باعث شد تا راه جدیدی در برابر اشتغال جوانان باز شود.

وی با بیان اینکه عده ای منافع خود را در تنش می بینند وبه دنبال بد اخلاقی هستند ، گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که تمام اصول آن بر پایه اسلام بنا نهاده شده و در اسلام نیز بر رعایت اخلاق تاکید شده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز