خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران:

خشکسالی‌های اخیر منجر به کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۸۴۳

برای تامین آب پایدار مردم این استان در افق 1440 تامین آب از طریق منابع آب‌های سطحی و سدها و با احداث تصفیه خانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، ذبیح‌الله ذاکری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد آب شرب شهروندان مازندران از طریق منابع آب‌های زیرزمینی و حدود 10 درصد از منابع آبهای سطحی و چشمه‌ها تامین  می‌شود، گفت: کنترل و نظارت بر منابع تامین و مخازن ذخیره و خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شرب توسط متخصصین بخش کنترل کیفی این شرکت و مراکز بهداشت محیط وزارت بهداشت که از نظر قانونی مسئولیت نظارت بر کیفیت آب شرب را عهده دار هستند، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی منابع از اولویت‌های جدی این شرکت است افزود: در صورت مشاهده هرگونه آلودگی و عدم انطباق با استانداردهای بهداشتی موجود، منابع تامین آب بلافاصله از مدار بهره برداری خارج می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه مازندران استانی باران خیز محسوب می‌شود ولی خشکسالی‌های اخیر منجر به کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شد، گفت: برای تامین آب پایدار مردم این استان در افق 1440 تامین آب از طریق منابع آب‌های سطحی و سدها و با احداث تصفیه خانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شهرهای ساحلی و شهرهایی که سطح آب زیرزمینی آن بالا بوده تامین آب از نقاط بالادست و مناطقی که تحت حفاظت بوده و در معرض آلودگی فاضلاب قرار ندارند و از طریق حفر و تجهیز چاه‌های عمیق انجام می‌شود از جمله آب شهر بابل از مخروط افکنه آمل و هراز تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، ورود فاضلاب به سفره‌های آب زیرزمینی، رودخانه‌ها و دریا را از مشکلات اساسی و زیست محیطی عنوان و تصریح کرد: این شرکت از دهه 70 اقدام به مطالعه و اجرای پروژه‌های فاضلاب کرده که مدول اول تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرهای بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس، جویبار و ساری با جمعیتی بالغ بر 282 هزار و 500 نفر به بهره‌برداری رسید.

ذاکری ادامه داد: شرکت آبفای شهری مازندران در نظر دارد با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی پروژه‌های فاضلاب در شهرهای آمل، محمودآباد، تنکابن، قائم‌شهر و رامسر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بهره‌برداری برساند که دریافت این تسهیلات در مرحله پیگیری قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز