خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

مدیریت مصرف و کاهش تلفات از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۶۸۷

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : افزایش بهره وری ، مدیریت مصرف و کاهش تلفات از مصادیق بارز اقتصادمقاومتی است .

به گزارش ایلنا از ساری ، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در نشست با معاونین ، مدیران و کارشناسان کمیته و اعضا کاهش تلفات این شرکت گفت : افزایش بهره وری ، مدیریت مصرف و کاهش تلفات از مصادیق بارز اقتصادمقاومتی است .

 قاسم شهابی تلاش مجریان کاهش پیک ، مدیریت مصرف و کاهش تلفات برای عدم هدررفت انرژی و حفظ حقوق بیت المال و عدم سرمایه گذاری سنگین غیرضرور برای برقراری تاسیسات و تلاشهای مضاعف برای عبور از پیک تابستان را ستود و بر روند ادامه این فعالیتها تاکید کرد .

وی نصب ترانس ها در مرکز ثقل بار ، اصلاح و ساماندهی انشعابات ، مقابله با برقهای غیرمجاز ، توسعه شبکه ها ، صحت و دقت در قرائت و آموزش و افزایش دانش مامورین قرائت  و ارتقا جایگاه انها ، رسیدگی به درخواست های شماره برداران مبنی بر معیوب یا دستکاری کنتورها ، سنجش پذیری کردن مصرفی برای کلیه مصارف بدون کنتور مثل روشنایی معابر ، تابلوهای تبلیغاتی ، چراغهای علائم راهنمایی و رانندگی ، مصرف کنندگان در حریم شبکه های توزیع ، فوق توزیع و انتقال ، مصرف کنندگان برق در اراضی فاقد کاربری و ... از جمله راهکارهایی دانست که می تواند درصد قابل ملاحظه ای از تلفات در بخش غیرفنی شبکه های توزیع را کاهش دهد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به آثار و نتایج مثبت تلاش جمعی پرداخت و برنامه ریزی ، هدف گذاری و پیگیری جدی برای اجرا و به سرانجام رساندن کارها مورد تاکید قرار داد  .

شهابی  تحول مهندسی ، کاهش یا حذف شعاع تغذیه  ، ارتقاء کیفیت شبکه های توزیع ، استاندارد سازی لوازم و تجهیزات و نظارت دقیق و کامل جهت بکارگیری آنها و هوشمند سازی شبکه های توزیع را از جمله راهکارهای بخش فنی کاهش تلفات بیان کرد .

وی مدیریت مصرف و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی را یکی از اهداف مهم شرکت توزیع برق مازندران  دانست و خاطرنشان کرد :مدیریت مصرف و استفاده درست و بهنگام از انرژی الکتریکی نقش موثر و مفیدی در کاهش تلفات دارد و با یک برنامه ریزی دقیق و حرکت جهادی پیش خواهیم رفت تا اهداف وزارت نیرو در جهت کاهش تلفات محقق گردد .

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق مازندران نیز در این نشست بابیان اینکه کاهش تلفات را  یکی از مهمترین اهداف استراتژیک  این شرکت دانست .

مهندس محمد رضا سماکوش گفت : روشنایی معابر یکی از مباحث مهم کاهش تلفات است و چراغ شماری مناسبترین راهکار برای استاندارد سازی مدیریت روشنایی است .

وی خاطرنشان کرد : جمع اوری ریسه های  سطح شهر در کاهش تلفات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حدود 8 سال است موضوع جمع اوری ریسه ها در دستور کار شرکت قرار گرفته زیرا یکی از عوامل مهم کاهش تلفات می باشد و در حال حاضر 155 میلیون کیلووات ساعت انرژی در مصرف روشنایی معابر به ثبت رسیده ولی قطعا" کمتر از 200 میلیون  کیلووات ساعت نیست .

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق مازندران کاهش شعاع تغذیه فشار ضعیف افزایش شبکه فشار متوسط را در کاهش تلفات ضروری دانست .

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت وزیع برق مازندران نیز از تست و بازرسی بیش از 210 هزار مشترک با هدف کاهش برق غیرمجاز در استان خبر داد و گفت : طی یک سال گذشته بیش از 41 هزار دستگاه کنتور معیوب با هداف اندازه گیری دقیق در حوزه توزیع برق مازندران تعویض شده است .

مهدس شجاع محمودی عالمی افزود : برگزاری پایش روزانه شبکه فشار ضعیف و جمع اوری بیش از 6600 انشعاب غیرمجاز مستقیم از شبکه و واگذاری انشعاب با رعایت مقررات جامع ، نصب بیش از 1400 کنتور جهت سنجش انرژی روشنایی معابر به منظور امدازه گیری انرژی روشنایی معابر و سازماندهی و بهینه سازی انرژی از جمله مهمترین اقدامات سال گذشته معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران در جهت کاهش تلفات بوده است

وی خاطر نشان کرد : به همین منظور بیش از 40 مانورمقابله با برق های غیر مجاز در سطح امورهای توزیع بر گزار و نزدیک به 6500 انشعاب غیر مجاز کشف شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران تشکیل کمیته های تخصصی مقابله با تلفات غیر فنی و هدف گذاری کاهش تلفات ، برنامه ریزی مدون و تعیین پروژه های متعدد جهت رسیدن به نقطه تعیین شده از منظر کاهش تلفات ابلاغ شده از توانیر ، برگزاری 25 جلسه با حضور مدیران امورها و 20 جلسه در سطح کمتیه عالی کاهش تلفات  در شرکت ، برگزاری همایش های مختلف آموزشی از جمله  همایش شماره برداران ، همایش آموزش کنترل توان راکتیو ، همایش صنایع و.... به منظور تبیین فرهنگ کاهش تلفات از جمله  اقدامات موثر و مفید این شرکت برای تحقق اهداف وزارت نیرو در کاهش تلفات بر شمرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز