خبرگزاری کار ایران

جان بابایی دربازدید از خبرگزاری ایلنا :

آموزش مهم ترین نیاز در سطوح مختلف جامعه است

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۷۴۵

همزمان با هفته خبرنگار دکتر قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر سلطان تویه رئیس روابط عمومی دانشگاه از دفتر خبرگزاری ایلنا در ساری بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛جان بابایی در این دیدار ضمن  تبریک روز خبرنگار،اظهار داشت: بیان واقعیت های جامعه از جمله مهمترین رسالت خبرنگاران محسوب می شود.

وی به اهمیت آموزش در حوزه های مختلف جامعه اشاره و تبیین  آن در جامعه را امری ضروری دانست و افزود: عدم آموزش در مباحث مختلف از جمله معضل های بزرگ در جامعه حتی دنیا محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ارتقاء و پیشرفت هر جامعه پرداختن به مبحث مهم آموزش است ، گفت: آموزش مهم ترین نیاز در سطوح مختلف جامعه است که این امر متاسفانه در جامعه ما مغفول مانده است.

وی ادامه داد: آموزش می تواند در مباحث مختلف بطور کاربردی و مستمر انجام گیرد بطور مثال دروغگویی، حرام خوری که نوعی گناه محسوب می شود می توان با صحه گذاشتن بر موضوع مطرح شده و آموزش آن در جلوگیری از چنین کارهای ناپسند اثر گذار بود.

جان بابایی با تاکید بر اینکه آموزش سبب ایجاد فرهنگ در جامعه می شود ، گفت: سطحی نگری درباره مسائل پیرامون خودمان و عدم تفکر عمیق به موضوعات موجب می شود تا آینده خوبی برای ما رقم نخورد که این امر مستلزم ترسیم راهکار مناسب برای تحقق این امر است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به حوزه مدیران و آموزش در این بخش اشاره کرد و افزود: مطالعه نکردن مهمترین معضل مدیران است می طلبد تا مدیران دو تا سه ساعت از وقتشان را صرف مطالعه کنند.

جان بابایی ، عنوان کرد: سرگرمی بهترین خواسته و مطالبه مردم شده حتی عبادت و شادی های ما نیز سطحی است چون نخواستیم عمقی به مسائل اطرافمان فکر کنیم، بنابراین اندیشیدن و صیقل اندیشه ها می تواند راهکار مناسب برای توسعه هر جامعه تلقی شود. 

وی عدم ثبات مدیران را یکی دیگر از چالش ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه عمر برخی از مدیران بسیار کوتاهست یا اینکه مدیری در راستای ظرفیت و پتانسیل هایی که دارد در جایگاه خود قرار نمی گیرد که این امر سبب می شود تا به هدف مورد نظر همان رشد و بالندگی سازمان هاست دست پیدا نکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: اگر مدیری با تعمق به مسائل پیرامون خود فکر کرده و مشکلات موجود را احصاء کند بی شک نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

جان بابایی در ادامه حفظ کرامت انسانی را از جمله مهمترین بدیهی ترین حقوق انسانی نام برد و آموزش این بخش را که حفظ عزت نفس انسانی و تکریم و احترام به شخصیت انسان است را از مهم ترین شاخصه ای تجلی کرامت انسانی عنوان کرد.

در ادامه دکتر سلطان تویه از برگزاری کلاس آموزشی با محوریت آموزش سلامت و چگونگی خود مراقبتی ویژه خبرنگاران را از برنامه های دانشگاه  علوم پزشکی مازندران در روزهای آینده عنوان کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز