خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در آئین افتتاح جشنواره مرغوب ترین انجیر ایران در گلوگاه

توسعه پایدار و متوازن سیاست دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۹۱۳

استاندار مازندران گفت که تولید محصولات زراعی و باغی در این استان امسال نسبت به سال های گذشته 30 تا 35 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از بهشهر، ربیع فلاح در آئین افتتاح جشنواره مرغوب ترین انجیر ایران در شهرستان گلوگاه این میزان افزایش را نتیجه تلاش کشاورزان و باغداران از یک سو و سیاست های دولت تدبیر و امید همسو با اقتصاد مقاومتی از سوی دیگر دانست .

وی با تشریح نقش مازندران در امنیت غذایی کشور ، گفت : امروز تدبیر دولت یازدهم در اداره امور کشور به دور از جنجال و هیجان آفرینی در زمینه های مخلتف به ثمر نشسته و یکی از آنها رسیدن کشور به خودکفایی در تولید گندم پس از حدود 10 سال وابستگی به واردات بوده است .

نماینده عالی دولت در مازندران منتقدان را به رعایت انصاف و عدالت در نقد عملکرد دولت فراخواند و افزود : کاهش نرخ تورم و بیکاری ، افزایش سرمایه گذاری های خارجی و بازگشت قطار تولید به ریل اصلی دستاوردهایی است که هر منتقد منصفی نمی تواند نادیده بگیرد.

استاندار مازندران توسعه پایدار و متوازن را سیاست دولت تدبیر و امید برای کشور و کارگزاران دولت در مازندران دانست و گفت : شرق مازندران از لحاظ اشتغال زایی ظرفیت های زیادی دارد که باید از آن برای رفع مشکل بیکاری استفاده کرد.

وی افزود : اشتغال زایی در استان مازندران با توجه به وجود بیکاری از مسائل مهمی است که با قوت دنبال می شود و در همین راستا فعال کردن شرکت های تولیدی و کارگاههای خرد با قوت پی گرفته خواهد شد.

او ادامه داد : همه واحدهایی که ظرفیت خالی برای تولید دارند و می توانند اشتعال زایی مناسب ایجاد کنند از تسهیلات مناسب دولتی برخوردار می شوند که در همین راستا ستاد تسهیل در شهرستان های مختلف راه اندازی شده تا از مشکلات صنایع گره گشایی شود.

استاندار مازندران برگزاری جشنواره انجیر در گلوگاه را اقدام مناسبی برای معرفی ظرفیت های این منطقه دانست و گفت : تولید انجیر گلوگاه که مرغوب ترین رقم انجیر در کشور است باید مورد توجه قرار گیرد و ضمن تازه خوری ، باید با بسته بندی مناسب و با کیفیت و فراوری محصولات مختلف ، از ظرفیت اشتغال آفرینی آن به نحو مناسب استفاده کرد.

فلاح بر استقرار صنایع تبدیلی انجیر و دیگر محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد و افزود : علاوه بر تازه خوری ظرفیت تبدیل انجیر به شیره انجیر، مربای انجیر، پودر و... وجود دارد و باید برای درآمدزایی بیشتر با استفاده از ظرفیت های بومی، فعال کردن صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت فراوان گلوگاه در بخش گردشگری و کشاورزی ادامه داد : ایجاد گلخانه ظرفیتی است که می توان در گلوگاه مورد توجه قرار داد و با پیگیری و استفاده از اقدامات، کارهای متعددی انجام داد.

وی رونق تولید ، توسعه اشتغال و کاهش بیکاری را دغدغه اصلی مسئولین استان خواند و از برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به زودی در شهرستان بهشهر خبر داد گفت : تسهیلات لازم برای همه واحدهای تولیدی شرق مازندران اگر شرایط اشتغال زایی و تولید مناسب را داشته باشند داده می شود

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز