خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:

در فضای تعریف، تمجید و چاپلوسی نمی توان به توسعه دست یافت

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۵۸۷

آموزش و پرورش استان از انتقادات جزئی و پیشنهادهای راهگشای مدیران مدارس استقبال می کند چرا که در فضای تعریف، تمجید و چاپلوسی نمی توان به توسعه دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، گردهمایی مدیران مدارس شهرستان های بهشهر و گلوگاه  در دوره توجیهی در مسیر تربیت 2 امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در سالن توحید شهرستان بهشهر برگزار شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در این گردهمایی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان از انتقادات جزئی و پیشنهادهای راهگشای مدیران مدارس استقبال می کند چرا که در فضای تعریف، تمجید و چاپلوسی نمی توان به توسعه دست یافت.
شعبانی با بیان اینکه 14 مدرسه در دنیا به لحاظ ویژگی هایی جزو مدارس موفق دنیا هستند و مدارس ایران جایگاه قابل قبولی در دنیا ندارند.
وی ادامه داد: متد تربیتی حضرت امام و انقلاب ما از لحاظ زیرساخت انقلاب ، انقلابی فرهنگی بود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بیانات شهیدان رجائی و باهنر مبنی بر اینکه  ما نیاز به راهبر تربیتی  داریم نه مربی تربیتی خاطرنشان کرد: نوع نگاه این شخصیت ها بر این بود که از همه ظرفیت های مدارس برای فعالیت های تربیتی استفاده شود و سپردن مسئولیت هایی تربیتی تنها به مربی پرورشی روندی کاملا اشتباه است.
شعبانی مراسم صبحگاهی مدارس را فرصت تربیتی بی نظیری بر شمرد که می توان توانمندی های فردی و گروهی را به نمایش گذاشت.
وی ادامه داد: دغدغه مسائل تربیتی بسیار مهمتر است و همه مدارس به بازمهندسی فرهنگی نیاز دارند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از کاهش 70 درصدی بخش نامه ها خبر داد و به حذف بخشنامه ها و گزارش های صوری اشاره کرد و گفت: مسائل تربیتی را ساده نگاه نکنید و نوع نگاه به فعالیت های تربیتی  باید تغییر یابد.
شعبانی از پذیرش 20 هزار دانش آموز استان در اردوگاه بادله  در ماه های  فروردین و اردیبهشت خبر داد و اضافه کرد: اردو یک برنامه تربیتی است که با مسئولیت پذیری دانش آموزان می توان در تربیت فرزندان نقش موثری داشت.
وی با بیان اینکه مسائل تربیتی به نگاهی نو و شگردی جدید نیاز دارند ادامه داد: از پیشنهادات جدید که قابلیت اجرا در استان داشته باشند استقبال می کنیم.
معاون پرورشی  استان تعداد مربیان پرورشی در مازندران را دو هزار و 800 نفر اعلام کرد و گفت: امروزه همه عوامل اجرایی مدارس باید درگیر مسائل تربیتی شوند بدین معنی که دبیر ادبیات ، زیست و..    در اموزش مفاهیم درسی از تمثیل تربیتی استفاده کنند چراکه تبدیل دانش به مهارت راز موفقیت در کشورهای مدرن است.
شعبانی با تاکید بر نقش دیگر نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، اداره ارشادو.. تصریح کرد: یادواره های شهدا صرفا یادواره ی اموات ودرگذشتگان  نیست ، امروزه میلیون ها تومان صرف مداحی و سخنرانی می شود که عده ای در پس آن دکمه  اخلاص را می بندند و از نام شهدا به نان رسیدند.
وی ادامه داد: شهید موجود زنده و پویایی است که سیره تربیتی شهدا بایستی برای دانش اموزان و جوانان تبیین شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: جایگاه  تعلیم و تربیت جایگاه نان و ماست نیست و آن را نمی توان با مادیات مقایسه کرد ؛ جامعه ای پیش رو و تحول خواه است که تمامی دستگاه ها به اموزش و پرورش توجه کنند.
شعبانی از طراحی نظام جامع ساماندهی پوشش مدارس در استان خبرداد و گفت: این طرح در استان طراحی و شهرستان ها مجری ان هستند.
وی در پایان به جایگاه قابل قبول حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازنران در کشور اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش استان جایگاه بسیار خوبی دارد و ظرفیت های این نهاد را نباید مفت بفروشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز